راهنمای جامع سیستم مدیریت یکپارچه فروش و POS برای افزایش بهرهوری رستوران
جدول محتوا
- نقش سیستم POS ابری (Cloud-based) در جلوگیری از اختلالات عملیاتی رستوران (بررسی مزایا و امنیت)
- نقش سیستمهای مدرن سفارشگیری در افزایش نرخ گردش میز و بهرهوری پرسنل سالن
- تاثیر استفاده از نرم افزار POS بر مهندسی منو و مدیریت COGS
- چالشهای فروش چندکاناله و مزایای اتصال خودکار به پلتفرمهای آنلاین
- تصمیمگیری دادهمحور و نقش داشبورد مدیریتی BI در تحلیل دقیق فروش
- جلوگیری از تخلف و سرقت اطلاعات در رستوران
- همیشه یک قدم جلوتر باشید
نقش سیستم POS ابری (Cloud-based) در جلوگیری از اختلالات عملیاتی رستوران (بررسی مزایا و امنیت)
عمده ی نرم افزار های POS موجود در بازار ایران به صورت آفلاین هستن و روی سرور های محلی یا همون کامپیوتر های رستوران ها فعال میشن. این باعث میشه که رستورانها هزینه های سرمایه ای اولیه(CapEx) سنگینی رو متحمل بشن.
سیستم های POS مبتنی بر زیر ساخت های ابری (Cloud) به ما این امکان رو میدن که از هزینه های سرمایه ایی سنگین اولیه به هزینه های عملیاتی جاری(OpEx) مهاجرت کنیم. مزایای این تغییر مدل هزینه شامل موارد زیر میشه:
- هزینه نگهداری سرور و پشتیبان گیری از داده ها و ریسک از بین رفتنشون رو دیگه ندارم
- بدون فراخوانی تکنسین برای بروزرسانی ها و ارتقای سیستم، خودم میتونم با یک دکمه اونو بروزرسانی کنم
- امکان این وجود داره که سیستم POS رو به نرم افزار های حسابداری، باشگاه مشتریان و پلتفرم های آنلاین دیگه وصل کنم
- میتونم با داشبورد و گزارش گیری ها بصورت زنده از عملکرد تمامی شعب رستورانم حتی از راه دور، باخبر باشم
- اگه بخوام قیمت ها رو بروزرسانی کنم یا موجود انبار رو بررسی و تغییر بدم با یک بروزرسانی ساده میتونم اینکارو انجام بدم
یک نکته مهمی که راجب انتخاب سیستم های POS ابری وجود داره اینه که باید قابلیت استفاده به صورت آفلاین هم داشته باشه. چون در کشور ما امکان نبود برق یا اینترنت در بازه های زمانی مختلفی ممکنه وجود داشته باشه.
مدیریت هوشمند سفارشات با اتصال لحظهای سالن به آشپزخانه و انبار باعث افزایش فروش میشه
هرچی ارتباط بین مشتری، میز، سفارش، آشپزخونه و صندوق به صورت اتوماتیک و یکپارچه صورت بگیره، باعث میشه که در فرآیند سفارش تا فروش ما خطای کمتری داشته باشیم و این به افزایش سوددهی رستوران کمک زیادی میکنه.
در جدول زیر بصورت خیلی خلاصه میگم که سیستم مدیریت یکپارچه فروش و صندوق چه مزایایی میتونه داشته باشه:
| نتیجه ایی که برامون به همراه داره | تاثیر سیستم POS | زمینه |
| کاهش ضایعات و مرجوعی غذا به آشپزخونه | حذف جا به جایی های اضافه از میز تا آشپزخونه | دقت سفارش |
| باعث میشه که فروشمون متوقف نشه و راحت و به موقع موجودی ها رو شارژ کنیم | با هر سفارش موجودی انبار بروزرسانی میشه | موجودی کالا |
| باعث میشه نرخ گردش میز افزایش پیدا کنه و درآمد بیشتر بشه | انتقال داده به صورت اتوماتیک | سرعت ارائه سرویس |
اگه به دنبال افزایش نرخ گردش میز رستورانتون هستید، به مقاله ی ۴۱ استراتژی عملی افزایش نرخ گردش میز مراجعه کنید.
مزایای مالی مدل اشتراک نرمافزاری (SaaS) در کاهش هزینههای عملیاتی
انتخاب یک نرم افزار بر پایه مدل اشتراکی یک استراتژی مالی برای کسب و کار های چند شعبه ایه و خیلی از هزینه ها رو کاهش میده یا ازشون جلوگیری میکنه. دلیل این حرفم برای اینه که نرم افزار های اشتراکی موارد زیر رو به همراه دارن:
- دیگه نیازی نیست برای هر شعبه سیستم فیزیکی و تجهیزاتی برای نگهداری بخرم
- هزینه برق مصرفی سرور ها، تعمیرات سخت افزاری و استخدام تیم IT از روی دوشم برداشته میشه
- حذف فضای مربوط به سرور باعث میشه فضای بیشتری برای بخش فروش داشته باشم
- سیستم کل شعبه ها رو به راحتی و بصورت همزمان میتونم بروز کنم
- امنیت اطلاعات بدون پرداخت هزینه اضافه انجام میشه و شعبه های دور افتاده هم از اون برخوردار میشن
- من دیگه برای دسترسی به نرم افزار هزینه پرداخت میکنم و نیازی نیست برای هر نسخه هزینه جداگانه پرداخت کنم
- مدل اشتراکی شفافیت بیشتری داره و میشه بودجه بندی دقیق تری رو باهاش انجام داد
- اگه شعبه ایی بصورت موقت تعطیل بشه، میشه هزینه اونو از اشتراک بعدی کم کرد
نقش سیستمهای مدرن سفارشگیری در افزایش نرخ گردش میز و بهرهوری پرسنل سالن
حاشیه سود یک رستوران به بهینه سازی عملیات ها خیلی وابستس. یعنی اگه هر فرآیند رستوران رو بتونیم بهینه تر بکنیم، سودآوری بیشتری برامون به همراه داره.
نرم افزار های POS خوب باید بتونن در بخش زیادی از این فرآیند به ما کمک کنن. مشکلاتی که با انتخاب یک نرم افزار POS خوب حل میشن شامل موارد زیرن:
- وضعیت میز ها رو بصورت بصری و لحظه ایی میتونم بررسی کنم و از خالی موندن میز های آماده جلوگیری میکنم
- از رزرو بیش از حد و مخالف با موجودی حال حاضر رستوران جلوگیری میشه
- راحت تر میشه چیدمان میز های رستوران رو بهینه کرد و اولویت بندی کرد تا از اشغال میز های بزرگ توسط گروه های کوچیک جلوگیری بشه
- با امکان پرداخت های سر میز، سرعت پرداخت مشتری بیشتر میشه
- بعد از پرداخت، میز ها زودتر تمیز میشن تا زود تر برای مشتری بعدی آماده بشن
- میشه داده ها رو در بازه زمانی های مختلف بررسی کرد تا گلوگاه ها رو شناسایی کرد
سفارشگیر سیار و منوی دیجیتال QR و نقش اونها در بهبود تجربه مشتری و سرعت سرویسدهی
در اینجا با یک جدول متوجه میشیم که استفاده از سفارش گیر های سیار و منوی دیجیتال چقدر میتونه در زمان و هزینه های ما صرفه جویی ایجاد کنه:
| تاثیری که میزاره | با نرم افزار POS | بدون استفاده از نرم افزار | شاخص ها |
| سرعت سرویس دهی بشدت افزایش پیدا میکنه | کمتر از 30 ثانیه | 3 تا 7 دقیقه | زمان ثبت سفارش تا شروع پخت غذا |
| تقریبا نصف هزینه پرسنل صرفه جویی میشه | 1 نفر برای 10 میز | 1 نفر برای 5 میز | تعداد گارسون به ازای میز |
| ضایعات مواد اولیه کاهش پیدا میکنه | کمتر از 1 درصد | 5 الی 8 درصد | نرخ خطای سفارش |
| نرخ گردش میز افزایش پیدا میکنه | پرداخت آنی داخل نرم افزار یا با QR code | انتظار برای دریافت صورت حساب | تجربه پرداخت |
دقت داشته باشید که برای رسیدن به این اهداف باید نرم افزار مورد نظر مزایای زیر رو داشته باشه:
- حتی اگه اینترنت نبود بشه سفارشا رو بصورت آفلاین ثبت کرد
- طراحی محیط نرم افزار باید به شکل ساده با یادگیری آسون باشه که پرسنل جدید خیلی راحت اونو یاد بگیرن
- تمام بخش های نرم افزار باید به هم مرتبط باشن تا مغایرت های مالی به وجود نیاد
دو برابر کردن سرعت پخت و آماده سازی با سیستم نمایش آشپزخونه (KDS)
سیستم نمایش آشپزخونه (Kitchen Display System یا KDS) باید یچیزی فراتر از یک صفحه نمایش سفارشات باشه. یک سیستم KDS به عنوان یک ابزار بهینه سازی زنجیره تأمین و تولید غذا عمل میکنه.
وقتی از KDS استفاده میکنیم خطا هایی که از خوانایی فیش، گم شدن فیش و نبود زمان تحویل به وجود میاد تقریبا به صفر میرسه و همه ی این موارد طبق استاندارد های مورد نیاز هر رستوران پیش میره.
یک سیستم نمایش درست و حسابی میتونه به ما در فرآیند های مختلف رستوران کمک کنه، از جمله:
- سیستم به طور خودکار میتونه سفارش های مربوط به هر بخش رو فقط به اون بخش نشون بده
- شروع زمان پخت غذا های اصلی و پیش غذا رو به شکلی مدیریت میکنه تا با فاصله های زمانی استاندارد آماده بشن و از سرد شدن غذا جلوگیری کنه
- با آگاه شدن گارسون از آماده شدن غذا زمان انتظار مشتری رو کاهش میده
- میتونم راحت تر بررسی کنم که کدوم غذا زمان پختش از حالت استاندارد خارج شده
- سرعت عملکرد کارکنان رو میشه بررسی کرد تا بشه راحت تر بهشون پاداش داد یا بهشون دوباره آموزش داد
- میشه با شناسایی غذا هایی که زمان پختشون بهینه نیست، منو رو در ساعات پیک اصلاح کرد
- سفارش هایی که از زمان استانداردشون عبور میکنن به رنگ قرمز در میان تا سرآشپز راحت تر متوجه تاخیر بشه
- سفارشای داخل سالن، بیرون بر و … از هم تفکیک میشن تا در اولویت بندی تداخل به وجود نیاد
تاثیر استفاده از نرم افزار POS بر مهندسی منو و مدیریت COGS
سودآوری بیشتر با حدس و گمان اتفاق نمیوفته. نمیشه بدون در نظر گرفتن بهای تمام شده ی کالای فروخته شده (COGS) و تحلیل داده های فروش رستورانمون رو به سوددهی دلخواه برسونیم.
برای اینکه بتونیم این مواردی که گفتم رو مدیریت کنیم، میشه به روش سنتی یا هوشمند عمل کرد که من یک مقایسه جدولی راجبشون قرار میدم تا راحت تر بشه مقایسشون کرد:
| اثر روش هوشمند بر سودآوری | روش هوشمند و مدرن | روش سنتی | شاخص |
| از زیان پنهان در هر فروش جلوگیری میکنه | بصورت لحظه ای و دقیق با توجه به آخرین قیمت خرید | تخمینی و نامنظم | سود هر بشقاب |
| هزینه های خرید رو 10 تا 15 درصد کاهش میده | با هر فروش از انبار کسر میشه | انبارگردانی بصورت هفتگی یا ماهانه | کنترل موجودی انبار |
| گلوگاه های هدر رفت منابع شناسایی میشن | بصورت سیستمی مغایرت ها بررسی میشه | محدود به بررسی چشمی | مدیریت ضایعات و فاسد شدن مواد اولیه |
| در نوسانات بازار پایداری مالی بیشتره | بر اساس قیمت تمام شده + حاشیه سود هدف | با توجه به قیمت گذاری رقبا | مهندسی و قیمت گذاری منو |
اگه میخوایید راجب مهندسی منو بیشتر بخونید، به مقاله ی استراتژی های مهندسی منو مراجعه کنید.
اتوماسیون انبارگردانی و همگامسازی لحظهای موجودی با مدیریت دقیق رسیپی
برای اینکه خطا در مدیریت انبارداری کمتر بشه، باید بصورت لحظه ایی اونو مدیریت کنیم. سیستم مدیریت یکپارچه فروش و صندوق اینکار رو برامون انجام میدن و تا 98 درصد احتمال خطا در این فرآیند رو کاهش میدن.
مدیریت انبار بصورت لحظه ایی یک پیشگیری مهم در یک رستورانه و باعث ادامه دار بودن فروش و رضایت مشتری میشه.
دغدغه هایی که برای ما با استفاده از یک سیستم درست و حسابی تا حدود زیادی برطرف میشه، شامل:
- وقتی یک فاکتور نهایی شد، مواد اولیه بصورت خودکار از انبار کم میشن
- بدون نیاز به شمارش فیزیکی، میدونم داخل انبارم چی میگذره
- میتونم کسری موجودی رو به تفکیک انبار ها انجام بدم
- هر اقلامی که به حد کمبود برسه، از کمبودش خیلی راحت میشه باخبر شد و مجدد شارژش کرد
مدیریت هوشمند تامینکنندگان و راهکار های کاهش هزینه و ریسک در فرآیند خرید
صنعت غذا خیلی به بررسی زنجیره تأمین نیاز داره، چون مدیریت درست زنجیره ی تامین باعث میشه تمامی بخش های کسب و کارمون رو از جمله تعداد مورد نیاز مواد اولیه برای بازه زمانی های مختلف، مدیریت مواد فاسد شدنی، سود خالص و … رو بهینه کنیم.
اگه این کار با استفاده از نرم افزار های مناسب انجام بشه باعث میشه که:
- بدلیل اینکه پس از فروش مواد اولیه از انبار کم میشه، نیاز به انبارگردانی میان دوره ایی خیلی کاهش پیدا میکنه
- میشه اقلام رو به انبار های مختلف اختصاص بدیم تا از سردرگمی اینکه چه چیزی کجاست جلوگیری کنیم
- با ثبت تخفیف ها و محاسبه دقیق ارزش افزوده برای هر فاکتور، میشه ترازنامه مالیاتی رو با دقت بیشتری وارد کرد
- با وجود داده هایی مثل کمترین، بیشترین و آخرین قیمت خرید هر کالا، میشه با تأمین کننده راحت تر مذاکره کرد
- اگه قیمتی افزایش پیدا کنه سیستم به ما هشدار میده که قیمت منو رو افزایش بدیم تا از ضرر جلوگیری بشه
- با بررسی قیمت های ثبت شده برای هر تأمین کننده، اونارو رتبه بندی میکنه تا ما از نظر پایداری کیفیت و قیمت بررسیشون کنیم
چالشهای فروش چندکاناله و مزایای اتصال خودکار به پلتفرمهای آنلاین
پلتفرم های واسط مثل اسنپ فود و تپسی فود دیگه یک انتخاب اختیاری نیستن. این پلتفرم ها تبدیل به یک نیاز جدی برای سوددهی بیشتر رستورانها شدن. این تبدیل به یک استراتژی بقا شده.
ثبت رستوران در این پلتفرم ها فقط باعث ایجاد کانال فروش نمیشه. این باعث میشه که مشتری ها از برند رستورانمون بیشتر آگاه بشن و اعتبار برندمون افزایش پیدا کنه. همچنین به یک ناوگان ارسال با هزینه ثابت، بدون نیاز به استخدام پیک در اختیارمون قرار میگیره.
حالا اگه تعداد این پلتفرم هایی که استفاده میکنیم زیاد بشه و ما با یک سیستم متمرکز اونارو کنار هم نداشته باشیم باعث سردرگمی میشه و مشکلات زیر رو به همراه داره:
- نیاز به بازنویسی دستی سفارش ها داخل اپلیکیشنی که برای مدیریت صندوق استفاده میکنیم
- ممکنه موجودی های غذاهامون در این پلتفرم ها به درستی نمایش داده نشه و ما از این بابت به مشکل بخوریم
اتصال مستقیم POS به پلتفرمهای آنلاین باعث تسریع ارسال و بهبود تجربه مشتری میشه
اگه بخشی از فروشتون مربوط به فروش آنلاین از طریق اسنپ فود هست بهتره از یک سیستم مدیریت یکپارچه فروش و صندوق که قابلیت اتصال به اسنپ فود رو داره، استفاده کنید که واسطه انسانی در انتقال سفارش از پلتفرم ها به نرم افزار صندوقتون رو حذف کنه و خودش اینکارو بصورت اتوماتیک انجام بده.
برای اینکه تفاوت روش سنتی با مدیریت یکپارچه مشخص بشه به جدول زیر نگاهی بندازید:
| اثری که میزاره | هوشمند و یکپارچه | سنتی | شاخص |
| سرعت تحویل افزایش پیدا میکنه | به محض آماده شدن پیک فراخوانی میشه | به دلیل عدم هماهنگی، زمان بالاست | زمانی که پیک منتظر میمونه |
| نرخ مرجوعی رو کاهش میده | صفره چون بصورت اتوماتیک انجام میشه | احتمال خطا در ثبت دستی | احتمال خطا در ثبت آدرس |
| جریان نقدینگی دقیق تر کنترل میشه | بصورت لحظه ای و متمرکز | باید چندین پنل رو بررسی کرد | شفافیت مالی |
| نرخ بازگشت مشتری و وفاداریشون بیشتره | به خاطر اطلاع رسانی به موقع از وضعیت سفارش رضایت مشتری ها خیلی بیشتره | به دلیل تاخیر های پیش بینی نشده ممکنه بصورت نوسانی باشه | رضایت مشتری |
افزایش ارزش طول عمر مشتری (LTV) با پیادهسازی هوشمند باشگاه مشتریان
وقتی داده های مختلف رستورانمون ازجمله فروش رو داشته باشیم، میتونیم با استفاده از اون نرخ بازگشت مشتری (Retention Rate) رو افزایش بدیم.
همونطور که میدونید صرفا وجود مشتری های جدید باعث پایداری کسب و کار نمیشه. این مشتری های وفادار یک کسب و کاره که باعث میشه کسب و کار باقی بمونه و پیشرفت کنه.
یک سیستم مدیریت یکپارچه فروش و صندوق باید قابلیت مدیریت هوشمند مشتری (CRM) رو داشته باشه. وجود همچین ویژگی باعث ما اطلاعات خوبی رو در دسترس داشته باشیم، از جمله:
- آخرین تاریخی که مشتری خرید کرده و اینکه در یک بازه زمانی مشخص چند بار مراجعه کرده
- مجموعه آورده مالی که یک مشتری برای رستورانم داشته
- ترجیحات مشتری برای خرید
- شناسایی زمان های احتمالی مراجعه مشتری به رستوران
- گروه بندی مشتری ها بر اساس وفادار بودن، با پتانسیل وفاداری بالا، در معرض خطر ترک و …
- اجرای تخفیف های شخصی سازی شده و متنوع مثل تخفیف بر اساس محرک، فروش مکمل، امتیاز وفاداری لایه ایی و تخفیف در ساعات خلوت
تصمیمگیری دادهمحور و نقش داشبورد مدیریتی BI در تحلیل دقیق فروش
تصمیم گیری ها باید مبتنی بر داده ها باشه تا ریسک خطاهای انسانی در مدیریت استراتژیک رستورانمون کمتر بشه.
تصمیم گیری مبتنی بر داده باعث میشه روی واقعیت ها بیشتر تمرکز کنیم و سوگیری های ذهنی که باعث میشن به اشتباه تغییراتی در کسب وکارمون ایجاد کنیم، حذف بشه.
یک سیستم مدیریت یکپارچه فروش و صندوق به ما این امکان رو میده که با داده های موجود شاخص های مختلفی رو بررسی کنیم که شامل:
- درصدی از درآمد که صرف مواد اولیه میشه، هزینه نیروی انسانی، میانگین فاکتور، نرخ گردش میز و نرخ بازگشت مشتری
- با پیش بینی دقیق میزان فروش در روز های آتی، مواد اولیه ایی که میخریم کمترین ضایعات رو به همراه داره
- ساعت های پیک و شلوغی رو پیش بینی میکنیم و تعداد پرسنل بر اساس نیاز تعیین میشه
- راحت تر میشه برای توسعه بودجه بندی کرد
پیشبینی ساعات پیک بر اساس دادههای فروش واقعی
اینکه بفهمیم چه کالایی محبوبه خیلی بیشتر از فهمیدن کالا های پرفروش به ما کمک میکنه. فهمیدن این موضوع باعث میشه ارتباط بین تعداد فروش و حاشیه سود رو بهینه تر کنیم و بهره وری رو افزایش بدیم.
با استفاده از یک سیستم مدیریت یکپارچه فروش و صندوق خوب این تحلیل ها برامون خیلی ساده تر و باکیفیت تر انجام میشه و ما متوجه میشیم که چه آیتم هایی محرک اصلی ترافیک مشترین و یا چه آیتم هایی معمولا باهم به فروش میرسن تا منوی رستورانمون رو به درستی مهندسی کنیم.
برای خوانایی بهتر چند مورد دیگه رو بصورت جدولی و مقایسه ایی با روش سنتی بیان میکنم:
| نتیجه استفاده از نرم افزار POS | استفاده از سیستم POS | روش سنتی | شاخص ها |
| کاهش 10 تا 15 درصدی هزینه های دستمزد به پرسنل | بروزرسانی شیفت بر اساس میزان ترافیک در ساعات مختلف | ثابت و تکراری | شیفت های پرسنل |
| خطای محاسباتی و یا سرقت کاهش پیدا میکنه | مانیتورینگ لحظه ایی و بررسی مغایرت ها | اعتماد مطلق به صندوق دار | امنیت صندوق |
| تصمیم گیری فوری برای تغییر و بروزرسانی روند ها | توانایی گزارشگیری بصورت لحظه ایی | جمع بندی در پایان هر هفته یا ماه | گزارش گیری |
نقش اتوماسیون در پایش سود و زیان عملیاتی در لحظه: دقت بیشتر، ریسک کمتر
یک سیستم خوب باید بتونه مالیات ها رو مدیریت کنه و سود رو بصورت لایه ایی بررسی کنه. مزایایی که در این زمینه میتونه عملکرد رستوران رو بهبود ببخشه، شامل:
- میشه بصورت خودکار فاکتور های فروش رو به سامانه مودیان ارسال کرد
- با توجه به اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده اقلام محاسبه میشه
- با ثبت دقیق فاکتور های خرید و هزینه ها همراه با فاکتور های فروش، مالیات ها دقیق تر محاسبه میشن
- میشه هزینه و سود شعبه های مختلف رو در یک نما بررسی کرد
- شاخص های کلیدی مثل درآمد به ازای هر صندلی در ساعت، بهای تمام شده مواد اولیه و نسبت هزینه پرسنل نسبت به فروش رو بررسی کرد
- میشه هزینه های سربار مثل اجاره، قبض ها و هزینه نظافت رو در اختیار داشت
- میفهمیم که هر شعبه برای هزینه های روزانه خودش به چه میزان فروش نیاز داره
- میشه راحت تر قیمت گذاری منو رو اصلاح کرد
مقاله ی کنترل هزینه رستوران یک دیدگاه کامل تری راجب این موضوع بهتون میده.
جلوگیری از تخلف و سرقت اطلاعات در رستوران
ثبت اطلاعات تغییرات و اینکه کدوم یکی از کارکنان اونو ایجاد یا ویرایش کردن خیلی مهمه و پیگیری مغایرت ها رو راحت تر میکنه و از خطا های احتمالی پیشگیری میکنه.
همچنین دسترسی به اطلاعات باید بر اساس نقش پرسنل بهشون داده بشه تا داده های حساس در معرض دید عموم قرار نگیره.
موارد دیگه ایی که میشه خیلی راحت با استفاده از سیستم مدیریت یکپارچه فروش و صندوق در اختیار داشت، شامل موارد زیر میشن:
- به منی که مالک رستورانم، در صورت بروز رفتارهای مشکوک مثل ثبت بیش از حد تخفیف در یک شعبه هشدار میده
- داده های حساس مشتری ها رمزنگاری میشن
- از درگاه های پرداخت امن استفاده میشه که شماره کارت مشتری در سیستم های داخلی ذخیره نشه
- پشتیبان گیری ها بصورت اتوماتیک انجام میشه
- بصورت آفلاین کار میکنه که خدمات دهی متوقف نشه
- با سخت افزار های صنعتی همگام میشه
- با بروزرسانی های منظم سیستم مدام بهبود پیدا میکنه
اتوماسیون نظارت بر پرسنل
برای اینکه از نشت مالی جلوگیری کنیم بهتره وقایع رو ثبت کنیم و برای پرسنل رستورانمون سطح دسترسی ایجاد کنیم. همچنین باید تغییرات محدود بشن تا هیچ اطلاعات کامل شده ایی حذف یا تغییر پیدا نکنه.
یک سیستم قدرتمند میتونه دسترسی های پرسنل رو محدود کنه تا فقط موارد مورد نیاز کارشون رو در اختیار داشته باشن، دسترسی به پایگاه داده رو کنترل و محدود میکنه، امکان اضافه و حذف آیتم ها فقط با دسترسی انجام میشه، ابطال رسید ثبت و رصد میشه و معلومه که روند تغییرات هر بخش توسط چه پرسنلی اتفاق افتاده.
همیشه یک قدم جلوتر باشید
قبل از دوستی با تکنولوژی یا یک سیستم مدیریت یکپارچه فروش و صندوق جدید، بهترین کار اینه که اول بشناسیمش. بعد از شناخت میشه متوجه شد که تا چه حدی به دردمون میخوره.
من یک مقاله برای معرفی 5 نرم افزار مناسب و با کیفیت مدیریت رستوران آماده کردم. اگه قصد تهیه یک نرم افزار مناسب رو برای رستورانتون دارید، پیشنهاد میکنم مطالعش کنید.