logo
راهنمای ایجاد کسب و کار جدید

استراتژی طراحی بازی آنلاین

استراتژی طراحی بازی آنلاین

در کل یک بازی خوب دو بخش کلی دارد در مرحله ی اول طراحی و حالت ظاهری یا مکانیک بازی است و در بخش دوم استراتژی امتیاز دهی یا مراحل است و باید آنرا به شکل اصولی پیاده سازی کنیم تا برای مخاطب جذاب باشد. در این مقاله سعی داریم همه این جوانب را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی بازی

طراحی بازی شامل مکانیک بازی، پویایی و زیبایی بازی است و تمام این عناصر را پوشش میدهد. با درک این اجزای طراحی بازی، شما بینش هایی را در طراحی بازی های فریبنده که مخاطبان را به خود جذب میکند خواهید رسید.

1- مکانیک بازی

قوانین، سیستم ها و تعاملاتی که نحوه ی ارتباط بازیکنان با بازی را تعریف میکند، مکانیک بازی نام دارد. مکانیک بازی شامل اقدامات، رفتارها و اهدافی است که بازیکنان می توانند در بازی داشته باشند. چندین نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید از جمله:

2- مکانیک هسته یا اصلی

مکانیک ضروری که پایه و اساس بازی را تشکیل میدهد مکانیک هسته نامیده میشود. این مکانیک ها اغلب برای تعیین ژانر و تجربه اصلی بازی مرکزی  است. به عنوان مثال ساختار یک مکانیک اصلی ممکن است شامل دویدن، پریدن، نشستن و … در بازی باشد.

3- قوانین و محدودیت ها

وقتی که مرزها و مسیر هایی را برای بازیکنان در محیط بازی تعیین کنید ممکن است برخی محدودیت ها به اشکال مختلف نمایش داده شوند ولی برخی را نتوانید با تصویر نشان دهید. قوانین تعریف میکنند که چه چیزی برای بازیکنان مجاز یا ممنوع است. در حالی که همان محدودیت ها، محدودیت های دیگری را ایجاد میکنند که بر تصمیم گیری بازیکن تاثیر میگذارد و ممکن است آنها را از بازی دور کند.

4- پیشرفت و پاداش

بازی هایی که به افراد احساس رشد و موفقیت میدهند افراد را هیجان زده میکند اغلب موفق هستند و این باعث میشود که بیشتر علاقه به ادامه دادن داشته باشند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که بازی به افراد پاداش میدهد.

5- دینامیک یا پویایی بازی

دینامیک بازی نتیجه ی تعامل بین مکانیک بازی و اقدامات بازیکن است. این پویایی ها با تجربیات، انتخاب ها و وضعیت همیشه در حال تغییر بازی، بازیکن ایجاد میشود. بنابراین مهم است که این جنبه های کلیدی را در هنگام تجزیه تحلیل، پویایی بازی را در نظر بگیرید.

6- آژانس و قدرت تصمیم گیری بازیکن

پویایی بازیکنان را با انتخاب های معنی دار و فرصت های تصمیم گیری که بر نتیجه بازی تاثیر می گذارد انتخاب کنید. زیرا انتخاب های معنی دار به فرد احساس مسئولیت، نمایندگی و سرمایه گذاری میدهد و پیوند بین گیمرها و بازیکنان را تقویت میکند.

7- حلقه های بازخورد

پویایی بازی همیشه باید بین اقدامات و بازخورد افراد مربوطه حس تعامل ایجاد کند. بازخورد ها میتوانند بصری، شنوایی یا … باشد که بازیکنان از عواقب فعالیت های خود مطلع شوند.

8- چالش و مهارت

هدف حفظ یک سطح مناسب از چالش است که با سطح مهارت بازیکنان هم تراز باشد. با تعادل دشواری میتوانید اطمینان حاصل کنید که بازیکنان درگیر انگیزه برای غلبه بر موانع در بازی باقی می مانند.

9- زیبایی شناسی

زیبا شناسی شامل تجربیات حسی و عاطفی هستند که هنگام بازی در بازیکنان شکل میگیرد. این شامل عناصر بصری و شنیداری بازی، روایت ها، جو و تجربه کلی بازیکن است.

10- طراح صوتی و بصری

از جلوه های صوتی، موسیقی و صداگذاری ها برای افزایش حس هیجان و غوطه ور شدن در بازی و برانگیختن احساسات. طراحی بصری عناصر بصری مانند سبک های هنری بصری جذاب و منسجم ایجاد کنید که با موضوع ژانر بازی هماهنگ باشد.

استراتژی ها در بازی

حالا که درک بهتری نسبت به مکانیک بازی دارید می توانید به استراتژی هایی را در طراحی بازی بخوانید و به آنها بپردازید. خلاقیت در بازی ها بسیار مهم هستند و ممکن است گاها افراد با طوفان مغزی در رابطه با این موضوع روبه رو شوند.

1- الهام گرفتن

الهام گرفتن از بازی های مختلف موفق می تواند به شما در ایجاد محصولات بهتر کمک کند. بنابراین  این اولین وظیفه ی شما است به عنوان یک طراح است. شما میتوانید از کتاب یا فیلم ها هم برای ایجاد ایده ها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:

چگونه ایده پیدا کنیم؟

2- تعریف عناصر اصلی

عناصر بازی ثبات شما را نشان می دهد. بنابراین مکانیک، پویایی، زیباشناسی را تعیین کنید. علاوه بر این به خاطر داشته باشید تمام عناصر میتوانند با هم کار کنند و تجربه خوبی را برای بازیکن را شکل دهند.

3- طراحی تکراری

تکرار کمک میکند تا به بهبود مفهوم بازی کمک کند. تکرار دقیق می تواند به شما در پیدا کردن یک مفهوم که برجسته است. با تجربه و با ترکیب مختلف مکانیک، تنظیمات یا تم ها که با چشم انداز شما هماهنگ است کمک کند.

4- بازخورد

با به دست آوردن بازخورد از مردم و به اشتراک گذاشتن ایده بازی خود به آنها می توانید تایید یا ایده های آنها را استفاده کنید. این ممکن است که برای پیدا کردن نقاط قوت و نقص ها در زمینه ی بهبود بالقوه استفاده شوند. همچنین درک و تعیین مخاطبان هدف مانند سن، جنسیت و … میتواند موثر باشد. این به شما کمک میکند تا استراتژی های محتوا و بازاریابی بازی را انتخاب کنید.

5- شخصیت بازیکن

هویت هایی که در بازی قرار میدهد و با تعریف اهداف و ویژگی های آنها میتوانید به بازیکنان نشان دهید که چه  فردی در حال طراحی این بازی بوده است.

6- تحقیقات بازار

تحقیقات بازار برای هر کسب و کاری باید انجام شود طراحی بازی هم از این قاعده جدا نیست. تحقیقات بازار یکی از بخش های اساسی توسعه ی هر محصول است. این به شما کمک میکند که موفقیت خود را بهینه سازی کنید و روند ها و خواسته های مخاطبان هدف خود را درک کنید.

7- تست بازخورد

از نظرسنجی ها و انجمن های آنلاین برای دریافت بازخورد کاربر در طول توسعه و استفاده از آن به عنوان یک ابزار عالی برای تعریف مخاطبان بازی استفاده کنید. از طریق بازخوردها شما می توانید پیشرفت های لازم در بازی خود را داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:

اشتباهات رایج استارت آپ ها

جمع بندی

برای افرادی که میخواهند بازی طراحی کنند ضروری است که این نکات را بدانند. این مطلب بسیار قابل فهم، کوتاه و فقط نکات نوشته شده است این بهترین فرصت برای دریافت اطلاعات است.