logo
ارتقا و توسعه کسب و کار

آموزش رشد و افزایش فالور پیج اینستاگرام با چندین روش ارگانیگ

آموزش رشد و افزایش فالور پیج اینستاگرام با چندین روش  ارگانیگ

آیا صفحه اینستاگرامتان رشد نمیکند و شما را ناامیدکرده است؟ نگران نباشید این مشکل تنها فقط برای شما نیست و کسب و کارهای متعددی شکست را تجربه کرده اند.

هیچ کاری یک شبه به نتیج واقعی نرسیده ولی برای اینکه سریع تر به نتیجه برسید و صفحه شما رشد کند راه حل هایی وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

دلایل عدم رشد پیج شما (همراه با راه حل)

امروز افراد زیادی در اینستا فعالیت میکنند و متوجه شدند که مخاطبان کمتر از قبل دنبال میکنند و افزایش مخاطب کار سختی شده است. امید و زمان زیادی برای رشد صفحه نیاز است اما ممکن است با تصمیم های نادرست به صفحه خود ضرر بزنید در ادامه به چند دلیل که باعث عدم رشد صفحه شما شده است را بررسی کنیم.

1-با مخاطبان تعامل انجام نمی دهید

اگر به نظرات مخاطبان پاسخ ندهید دیگر آنها برای شما نظری نمینویسند و خودشان را به زحمت نمی اندازند پس نظرات مخاطبان را با پاسخ قانع کننده جواب بدهید و فعال بودن خود را به اینستاگرام و مخاطبان ثابت کنید.همچنین تمام وقت خود را نیز صرف پست گذاشتن نکنید زیرا استوری نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و باعث جذب مخاطبان و ماندگاری آنها میشود.

2-پست گذاشتن شما بی اصول است

پست کردن به طور کلی زمان زیادی برای جذب فالوور با مخاطبان میطلبد ولی ارزش آن را دارد که برایش برنامه ریزی کنید و با مخاطبان تعامل داشته باشید. با رشد صفحه و 5 یا 6 رقمی شدن تعداد مخاطبان این خیال را که میتوانید از این به بعد کمتر پست بگذارید را از سر بیرون کنید،در عوض با افزایش فالوور روی محتواهایتان بیشتر سرمایه گذاری کنید. برای فعالیت بهتر یک زمان بندی برای ارسال پست هایتان داشته باشید، همچنین موضوعات مرتبط برای پست هایتان انتخاب کنید و هر چند مدت خبر غافلگیر کننده به آنها بدهید تا مخاطبانتان را حفظ کنید.

3-با حساب های دیگر تعامل ندارید 

برای معرفی خود با صفحات و افراد متناسب با جایگاهتان مراجعه و با آنها همکاری کنید،این باعث بهتر شدن روابط و جایگاه شما خواهد شد. برای پیشرفت صفحتان تلاش های آگاهانه داشته باشید و با حساب های کاربری دیگر ارتباط برقرار کنید،زیرا هر چه ارتباطتان بیشتر باشد احتمال آنکه پست هایتان در معرض دید افراد جدیدتری قرار بگیرد بیشتر است.

مطلب پیشنهادی:

نکات طراحی ایمیل مارکتینگ

4-کم استوری میگذارید

اگر از استوری و ویژگی های دیگر اینستا حداقل استفاده را نبرید فرصت های خوب زیادی را از دست می دهید.گذاشتن استوری باعث میشود به روش های جدیدتری در معرض دید قرار بگیرید. با گذاشتن هشتگ و موقعیت مکانی در استوری خود استوری شما بیشتر در معرض دید قرار میگیرد همچنین برای اتفاقات زنده و با محتوای بلند میتوانید از لایو استفاده کنید.

5-مطالب شما خسته کننده است

همیشه حرفی برای گفتن داشته باشید و مطالب با ارزش به اشتراک بگذارید.همچنین قرار نیست ریز به ریز زندگیتان را بگویید یا فقط یک عکس سلفی بی محتوا به اشتراک بگذارید تعادل را برقرار کنید زیرا کیفیت پست مهم است. برای افزایش پست سوال هایی مثل: چه محتوایی محتوایم را منحصر به فرد می کند؟چه چیزی مطلبم را قابل فهم تر میکند؟ را از خود بپرسید.

6- خودتان نیستید

مردم به دنبال افرادی که خودشان هستند و نقش بازی نمیکنند هستند به همین دلیل بلاگرها خیلی محبوبند.بلاگرها از خود و روزمره خود محتوا میگذارند و حس اینکه در کنارشان هستید را در شما ایجاد میکنند و ارتباط قویی را ایجاد میکنند.

خود واقعیتان را حفظ کنید و از ویرایش بیش از حد عکس هایتان بپرهیزید و به نوشته ها و حرفایتان دقت کنید تا فالورهایتان به شما اعتماد کنند.در بعضی از کارهایتان پشت صحنه را نیز میتوانید نشان دهید و احساس صمیمیت ایجاد کنید.

7-بیش از حد تبلیغ میکنید

با تبلیغ بیش از حد مخاطبان شما به سادگی از محتواهای تبلیغاتی شما میگذرند و به آن توجه نمی کنند. درست است که اینستاگرام راهی برای رسیدن به درآمد است و لی استفاده بیش از حد از تبلیغ مخاطبانتان را فراری میدهد و چیزی جز ضرر برای آینده نخواهد داشت.

8-صفحه تان نمای خوبی ندارد

مخاطبان ابتدا پروفایل و بیوگرافی و نمای پیج شما را نگاه میکنند بعد تصمیم به دنبال کردن یا نکردن شما میگیرد.این عناصر در بالای صفحه شما قرار میگیرند و اگر مخاطب را جذب نکند شما مخاطب را از دست میدهید.

نام یا آیدی شما باید کوتاه و در عین حال منحصر به فرد و چیزی باشد که شما را به آن بشناسند و در ذهن مخاطبان بماند. بیوگرافی خود را مختصر، واضح و جذاب بنویسید تا مردم را به خود جلب کند و در پروفایل خود از لوگوی منحصر به فرد یا چهره خود استفاده کنید.

9- تمرکز ندارید 

صفحه شما هویت شما را نشان می دهد پس مهم است برای ارتباط خود با مخاطبان تلاش کنید.در پست هایتان جهت مشخصی داشته باشید و تکلیف اینکه چه چیزی در صفحه شما به اشتراک گذاشته و به مخاطبان سود میرساند را روشن کنید تا مخاطبان هدف را با پست های هدفمندتان جذب کنید.

10- فالوور میخرید

افزایش تعداد با خرید فالوور برای مدت کوتاهی شما را به موفقیت میرساند اما موفقیت دائمی را اینگونه نمیتوانید بدست آورید. اینستاگرام مخاطب های غیرواقعی و ربات ها را شناسایی و مسدود میکند که آسیب جدی را به حسابتان وارد میکند پس به دنبال خرید فالوور و استفاده از ربات های خودکار نباشید .

مواردی برای رشد پیج تازه تاسیس و انواع پیج اینستاگرام

اگر بدون استفاده از روش های مصنوعی و بدون هزینه مخاطبان واقعی خود را افزایش دهید برند شما معتبر و حساب شما امنیت را خواهد داشت هرچند وقت زیادی را میطلبد ولی ارزشش را دارد. برای جذب مخاطب راه هایی وجود دارد که سود زیادی برای شما مانند کاهش هزینه هایتان و برای پیج دارد که اکنون میخواهیم به آنها بپردازیم:

 1- همکاری در پست ها

با تگ کردن همکاران شما در پست ها و ایجاد پست های تعاملاتی که پست در پیج دو کاربر نشان داده میشود پست شما قابلیت بیشتر دیده شدن را پیدا میکند و مخاطبان پیج شما را دنبال میکنند.

2- از هشتگ استفاده کنید

هشتگ ها راهی برای افزایش دامنه دسترسی مخاطبان است .هشتگ ها محتواها را دسته بندی کرده و پیدا کردن اطلاعات مرتبط را برای مخاطبان آسان می کند. بهترین راه استفاده از هشتگ پیدا کردن کلمات مورد استفاده مخاطبان است که برای مثال مخاطب از چه کلماتی برای پیدا کردن این محصول استفاده می کند؟ یا هشتگ های موثر مورد استفاده رقبای خود را بررسی کنید و از آنها استفاده کنید.

3- در بهترین زمان پست هایتان را به اشتراک بگذارید

علاوه بر کیفیت محتوایتان زمان به اشتراک گذاشتن آن نیز مهم است. برای مثال اگر یک استوری را ساعت 6 صبح ارسال کنید اما مخاطبان شما 12ظهر به بعد انلاین شوند استوری شما در پایان استوری های آنها قرار میگیرد و کمتر دیده میشود.

برای یافتن بهترین زمان، در زمان های متفاوت استوری و پست بگذارید و بهترین زمان را برای به اشتراک گذاشتن محتواهای پیجتان پیدا کنید.

4- میزبانی مسابقات

یکی از راه های دیگر جذب مخاطبان اجرای مسابقات است و کسی از جایزه بردن بدش نمی آید. با اجرای مسابقاتی که نیازمند نظرات مخاطبان یا ارسال پست هایتان به دیگران باشد به افزایش تعامل پیج شما کمک خواهد کرد.

5- از حلقه های اینستاگرام (ریلز) استفاده کنید

اگر میخواهید راه هایی را برای رشد پیج خود امتحان کنید ریلز را در اولویت قرار دهید. ریلز بهترین جا برای رشد خلاقیت شما و شغلتان است،ریلز سریع ترین فرمت در حال رشد است و در حال حاضر 20 درصد مخاطبان وقت خود را صرف دیدن ریلز میکنند.

6- نکات مهم استوری هایتان را هایلایت کنید

استوری ها بعد از 24 ساعت محو میشوند با ذخیره کردن آنها در هایلایت، استوری را برای همیشه در صفحه ماندگار کنید. هایلایت های با کیفیت ،آشنایی مخاطب را با محتوای پیج افزایش و باعث جذب مخاطب جدید میشود ،پس با ارزش ترین محتواها را در استوری برای مخاطب به نمایش بگذارید.

7- محتوای متنوع داشته باشید

برای افزایش ارگانیک خود انواع مختلفی از محتوا را آزمایش کنید. انواع مختلفی مانند: 

  • داستان ها: محتوای کوتاه مدت را میتوانید به اشتراک بگذارید و از استیکرهای تعاملی برای مکالماتی واقعی استفاده کنید.
  • IGTV: اطلاعات جامع را در مورد نام تجاری خود به اشتراک بگذارید.
  • live: با حساب های مربوطه همکاری کنید تا دید نام تجاری هر دو طرف افزایش پیدا کند و پیروان بیشتری جذب کنید.

8- محتوای خود را تبلیغ کنید

اگر در پیام رسان های دیگر هم فعالیت دارید در اینستاگرام آنها را تبلیغ کنید. همچنین میتوانید ادرس ایمیل یا آدرس وبسایت خود را قرار دهید یا یک پیوند در بیوگرافی قرار دهید.

جمع بندی:

پرورش و رشد در اینستاگرام میتواند چالش برانگیز باشد. از تکنیک های بالا میتوانید برای بهبود تعامل خود استفاده کنید با صبر و ثبات میتوانید دنبال کنندگان اورگانیک خود را افزایش دهید. پس موفقیتی یک شبه برای جذب فالور وجود ندارد، با رعایت نکات بالا میتوانید در راه ایجاد یک اشتغال در جامعه فعال باشید.

مطلب پیشنهادی:

چگونه کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنیم؟