logo
راهنمای ایجاد کسب و کار جدید

ایده های کسب و کار مبتنی بر هوش مصنوعی

ایده های کسب و کار مبتنی بر هوش مصنوعی

این روزها شاهد گسترش هوش مصنوعی در حوزه های مختلف هستیم این موضوع بسیار پرطرفدار شده است و در موارد مختلفی بسیار مفید و کارآمد است. ایده هایی وجود دارد که با کمک هوش مصنوعی میتوانید کسب و کار داشته باشید. که ما در این مقاله به آن میپردازیم و نمونه هایی از این ایده ها را با شما به اشتراک میگذاریم.

بهترین ایده های مبتنی بر کسب و کار

در سالهای اخیر مشاهده میکنیم که خیلی از افراد برای پوست و مراقبت های پوستی خود زمان زیادی می گذارند. تصور کنید هوش مصنوعی با قدرت تجزیه و تحلیل پوست پیاده کنید. با استفاده از الگوریتم ها تصاویر پوست را بررسی میکند سپس صفر تا صد ویژگی های پوست را ارائه میدهد از جمله علائم پیری، تایپ‌پوستی، سطح هیدراتاسیون و ….

همچنین میتوانید رژیم های مراقبت از پوست، یا نمایش محصول مورد نیاز با توجه به نیاز پوست، و نمایش روتین پوستی را انجام دهد.

ساخت یک تکنولوژی که زبان و سخنان انسان را تجزیه تحلیل میکند و می تواند پاسخگو باشد. ارتباطی عظیم و قوی بین انسان و تکنولوژی است که البته این موضوع رشد عظیمی داشته است، اما ارائه‌ی یک ابزار متفاوت با ایده های خلاقانه بسیار میتواند در جهان کارآمد و پرطرفدار شود.

کشاورزی و تامین غذا برای مردم یک امر مهم است ولی منابعی مثل آب و زمین محدود است پس میتوان هوش مصنوعی ارائه شود که کیفیت خاک، شرایط آب و هوایی و سلامت محصول را تحلیل و بررسی کند تا در بهینه ترین حالت ممکن عمل تامین مواد غذایی انجام شود.

برای مثال هواپیماهایی مجهز به الگوریتم ها که میتوانند از بالا زمین های کشاورزی را اسکن کنند و گزارش دقیقی در مورد اقداماتی که کشاورزان باید انجام دهند ارائه دهند.

افراد چه در خانه باشند چه در خانه نباشند بتوانند با فشار چند دکمه خانه خود را کنترل کنند. مثلا برنامه ریزی مالی، برنامه ریزی روزانه برای تمیز کردن خانه، وسایلی که در خانه نیست و باید خریداری شود، رژیم غذایی، آلارم غذا در حال سوختن، زمان آبدهی به گلها و … .

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی خرید آنلاین را سریع تر، آسان تر و شخصی تر میکند؟ یک تکنولوژی که با الگوریتم ها،  پیشنهادات خرید مناسب میدهد. چگونه؟

تصور کنید مشتریان یک دستیار خرید هوشمند دارند که با توجه به بودجه، سلیقه، نیازها، مُد، روند تخفیف ها و … پیشنهاداتی برای خرید در اختیار مخاطبان میگذارد و خرید را برای آنها آسانتر میکند.

ایجاد یک سپر دیجیتال برنامه ریزی شده برای محافظت از حملات سایبری. به عبارت ساده یک برنامه تلفن همراه یا دسکتاپ است که آسیب پذیری را از قبل پیش بینی میکند. این برنامه دارای پیش بینی، هشدارها و قطعنامه های حیاتی است و برای کمک به شرکت ها و حفظ دیواره های دیجیتالی آنها موثر است.

همانطور که وابستگی سیستم عامل های دیجیتال عمیق تر میشود تاثیر حملات سایبری عمیق تر و بیشتر میشود. در این صورت با راه اندازی یک برنامه پیش بینی آسیب پذیری و خدمات امنیتی به شرکت ها و دولت کمک می کنید.

روزانه خودروهای زیادی درگیر خرابی های کنار جاده یا تصادفات میشوند. راه اندازی برنامه ای که نزدیکترین مکانیکی یا خدمات اضطراری را نمایش میدهد همچنین شامل ویژگی هایی مثل هشدار به اعضای خانواده، گزارش حادثه به شرکت های بیمه از ویژگی های این برنامه است. رانندگان دیگر در کنار جاده درمانده نخواهند بود. اپلیکیشن شما خط حیات آنها خواهد بود.

تناسب اندام و سلامتی بدن بسیار مهم است و خیلی از افراد به آن توجه میکنند. تکنولوژی که قد، وزن و تناسب اندام را بررسی میکند و رژیم غذایی و تمرینات مناسب برای هر شخص را تعیین میکند. همچنین کنترل حرکات و وضعیت بدنی را در طول فعالیت نظارت کند و راهنمایی های لازم را ارائه دهد.

برخی از کارفرمایان معتقدند که استخدام افراد مناسب برای کسب و کارشان یکی از چالش هایی است که با آن روبرو می شوند و ممکن است گاهی در انتخاب این افراد اشتباه کنند که این موضوع برای کسب و کارها بسیار می تواند مضر باشد.

ساخت برنامه‌ای که استعداد ها، سابقه، میزان تحصیل، فرهنگ محل زندگی، عادات کاری و .‌.. را برای هر فرد تجزیه و تحلیل کند و کار استخدام را برای سازمان ها راحت تر کند.

استفاده از وسایل گرمایشی، سرمایشی، پخت غذا و لامپها انرژی هایی است که ما بدون برنامه ریزی و به طور شانسی و یا ناآگاهانه از آنها استفاده میکنیم. برنامه‌ای که دمای بدن افراد را بررسی میکند و سپس به طور خودکار و به اندازه سیستم گرمایشی یا سرمایشی را روشن می کند میزان دما برای پخت غذا را تنظیم‌میکند، لامپهایی که اتفاقی روشن می ماند را خاموش میکند.

مشاور مالی خودکار

هوش مصنوعی میتواند مجموعه داده های عظیم را پردازش کند و بینش های عملی را بسیار سریعتر از یک مشاور انسانی تولید کند. یک پلتفرم مشاوره رباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی میتواند استراتژی های سرمایه گذاری شخصی، ارزیابی ریسک و مدیریت سبدهارا ارائه دهد همچنین مدیریت ثروت را برای مردم آسانتر کند. البته این هوش مصنوعی چالش هایی دارد مانند: موانع قانونی، اعتماد مشتری، امنیت داده ها.  

مطلب پیشنهادی:

نکات مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی+ 5 ایده با سرمایه کم

آیا هوش مصنوعی یک کسب و کار سود آور است؟

شکی نیست که هوش مصنوعی یکی از داغ ترین موضوعات در دنیای کسب و کار امروز است. اما اینکه آیا هوش مصنوعی سود آور است؟ این بستگی به این دارد که سود آوری را چگونه تعریف کنید. همه کسب و کارها مایل به سرمایه گذاری میلیارد ها پول در فناوری هوش مصنوعی برای افزایش بهره وری و رقابت در بازار هستند.

چگونه کسب و کار هوش مصنوعی خود را شروع کنم؟

برای افرادی که روحیه کارآفرینی دارند می تواند شروع سودآوری باشد. در ابتدا مهم است درک روشنی نسبت به تکنولوژی و کاربردهای آن داشته باشید سپس ضروری است که تیم قوی تشکیل دهید تا به شما در توسعه و اجرای چشم انداز کمک کنند و بعد یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنید تا مطمئن شوید مشتریان هدف شما از محصول یا خدمات شما آگاه هستند.