logo
راهنمای ایجاد کسب و کار جدید

نکات مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی+ 5 ایده با سرمایه کم

 نکات مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی+ 5 ایده با  سرمایه کم

راه اندازی کسب و کار

فکر کردن به راه اندازی یک کسب و کار هیجان انگیز است ولی در عمل اگر برنامه ریزی و اطلاعات کافی درباره آن نداشته باشید ممکن است در باتلاق گیر بیوفتید. راه اندازی کسب و کار در خانه مانند سایر کسب و کارها روش مخصوصی دارد و مسیر پرپیچ و خمی را باید طی کنید تا به موفقیت و مزایای کارتان برسید.

در ابتدا باید درباره مهمترین بخش کار یعنی انتخاب رشته شغلتان و مشتری هایتان تحقیق کنید که به بن بست نخورید. و در روند کار، خود را برای هر موقعیتی اماده کنید تا خود را با شرایط وفق دهید زیرا هیچ موقعیتی ثابت نیست .

راه اندازی یک کسب و کار ممکن است سخت باشد ولی به جای سردرگمی از تجربیات افرادی که این کار با موفقیت سپری کرده اند استفاده کنید و با خوب پیش رفتن روند کار تنها به فکر فروش محصولات نباشید ،برای پیشرفت برند خود را بسازید و رشد کنید. اکنون به چگونگی شروع کسب و کارهایی که برایش مغازه اجاره میکنید و چه در خانه در یک فضای کوچک میخواهید شروع به کار کنید و به فروش برسید میپردازیم.

برای شروع و راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه باید کرد؟

راه اندازی کسب و کار اینترنتی ساده نیست و اطلاعات و تصمیم هایی از قبیل اینکه چه محصولاتی میخواهید بفروشید؟مشتری های هدفتان چه کسانی هستند؟چگونه مشتری را جذب کنید؟و... باید بگیرید. اکنون به شما برای شروع کارتان کمک خواهیم کرد و نحوه راه اندازی کسب و کار کوچک انلاین را مرحله به مرحله برایتان آشنا سازی میکنیم.

1- ایده خود را بررسی کنید

اول از هرکاری بهتر است که از ایده و طرح کسب و کار خود مطمن شوید. شما باید 100% اعتماد به نفس داشته باشید اطمیمنان حاصل کنید که ایده شما ارزشمند است یعنی ارزش زمان، استرس، هزینه، اضطراب، ناامیدی، تلاش و ... را داشته باشد. دقت کنید که مهم نیست چه کسب و کاری دارید قطعا در 10 سال اول فراز و نشیب هایی را تجربه خواهید کرد. میتوانید سوالات زیر را از خود بپرسید تا راحتتر به این موضوع پی ببرید:

آیا افراد کافی برای به این نوع محصول یا خدمات شما علاقه مند یا نیازمند هستند؟

آیا محصول یا خدمات شما استفاده بلندمدت دارد؟

بازار رقابت شما بزرگ است؟

آیا کسب و کار شما مشکلات قانونی یا محدودیت هایی خواهد داشت؟ 

2-در راه اندازی کسب و کار عجله نکنید

در ابتدا ممکن وسوسه شوید و برای راه اندازی کارتان عجله کنید ولی دست نگه دارید. برای داشتن کسب و کاری موفق به روش و استراتژی نیاز دارید پس اگر در همان ابتدا قصد راه اندازی وبسایت،لوگو و... را داشتید صبر کنید. در ادامه به چگونگی ساخت استراتژی میپردازیم.

3-قوانین را رعایت کنید

 اسناد و مدارک مورد نیاز برای تشکیل کسب و کار و اثبات اینکه کار شما بر اساس قوانین پیش رفته است مورد نیاز است. کار خود را در مراجع دولتی ثبت کرده و مجوزهای الزامی را بگیرید و اگر نیاز به پرداخت مالیات بود بپردازید.اگر اطلاعات کافی ندارید از افراد باتجربه شهرتان بپرسید.

4-مدل کسب و کار را انتخاب کنید

دانستن برخی مدل های کسب و کار به چگونگی ساخت کسب و کار انلاین کمک میکند حال چند نوع مدل کسب و کار را بررسی میکنیم.

بازاریابی وابسته: بدون سرمایه اولیه برای محصولات و خدمات دیگران تبلیغ می کنید و پورسانت دریافت می کنید.

فریلنسر: با استفاده از مهارت هایتان مثل طراحی سایت یا برنامه نویسی،تبلیغات و... به افراد مشاغل دیگر خدمات ارائه می دهید.

مربی گری و مشاوره: در مربی گری و مشاوره تخصص داشته باشید و راهنمایی هایتان را بفروشید.

محصولات اطلاعاتی:تخصص های خود را به صورت انلاین یا ضبط شده اموزش دهید و بفروشید.

5-بازار هدف را مشخص کنید

 علایق و مهارت های خود را بشناسید ،اینکه همیشه به چه چیزهایی فکر و مطالعه میکنید به شناخت بیشتر خودتان کمک میکند و در نهایت تکلیفتان را از اینکه قرار است به چه کسی خدمت کنید و چکار کنید را روشن کنید.

با تعیین بازار هدف خودتان را نیز جزئی از مشتری هدف حساب کنید زیرا هنگامی که خودتان را از مشتری ها بدانید مشتری ها را از لحاظ مشکالت و خواسته هایشان درک میکنید.با این کار ارتباط شما با مشتری بهتر و بازاریابی موفقی خواهید داشت.

6-کسب و کارتان مشکلی را باید حل کند

هنگامی که به فکر راه اندازی یک کسب و کار می افتید دوام کسب و کار خود را ارزیابی کنید زیرا بهترین کسب و کار میتواند با شکست روبرو شود و به این نکته طلایی که هر کسب و کار یک مشکل را حل میکند توجه کنید. هر چه خدمات شما بتواند مشکل بزرگی را به بهترین نحو احسن حل کند مردم استقبال بهتری از آن کرده و بیشتر برای آن پول پرداخت میکنند

برای مثال خدمات بهداشتی روانی یک مشکل و دغدغه بزرگ را حل میکنند برای همین مردم به ازای آنها پول زیادی پرداخت میکنند که بازار هدف شما میتواند نوجوانان اهل مد و مشکل انها متمایز شدنشان از دیگران میتواند باشد

7-رقبای خود را آنالیز کنید

 رقبای موفق خود را شناسایی و آنها را انالیز کنید زیرا به استراتژی کلی کسب و کار شما کمک میکند. برای آنالیز رقبا میتوانید در سایتشان ثبت نام کنید و از آنها محصولاتشان را بخرید تا نحوه تعاملشان با مشتری برای فروش بیشتر را شناسایی کنید و استفاده کنید.

8-روش بازاریابی را انتخاب کنید

 وقتی اماده شروع تبلیغ کسب و کارتان شدید یک روش بازاریابی را انتخاب کنید.حال چند روش بازاریابی که با وجود انها بتوانید نسبتا سریعتر به فروش برسید را خواهیم گفت: بازاریابی از طریق رسانه اجتماعی:میتوان از رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام استفاده کرده و با تعامل با مخاطبان هدف و به اشتراک گذاشتن محتوا و هدایت کردن مشتری ها به وبسایتتان برای فروش بیشتر استفاده کنید.

ارتباط مستقیم:با شرکت ها تماس بگیرید و خدمات خود را بفروشید.

تبلیغات پولی: برای بیشتر معروف شدن برند و افزایش فروشتان میتوانید در یوتیوب ،اینستاگرام،گوگل و...تبلیغ کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ: با اینفلوئنسرها همکاری کرده تا محصولاتتان را برای دنبال کنندگانشان تبلیغ کنند و مشتری هدفتان را به سوی شما هدایت کنند.

مطلب پیشنهادی:

توسعه کسب و کار چیست؟

ایده های شروع کسب و کار اینترنتی تقریبا بدون سرمایه 

دیگر با وجود اینترنت پول مانعی برای شروع کسب و کار نیست.ایده های زیادی برای شروع کار بدون هزینه وجود دارد ولی در صورتی که دستورالعمل های مناسب را درست و مداوم اجرا کنید نتیجه خواهند داد. در اینجا چند کسب و کار انلاین محبوب و ساده که هزینشان صفر و یا مقدار خیلی کم است ارائه داده شده است:

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی علاوه بر سرگرمی بودن آن یک کسب و کار عالی میتواند باشد.خالصه نکاتی که در این باره باید رعایت کنید:

  •   قبل از شروع درباره جایگاه وبلاگتان دانش کافی داشته باشید.
  • برای میزبانی وبلاگ یک پلتفرم مناسب انتخاب کرده و یک الگوی جذاب و ساده را دنبال کنید.
  • محتواهای جذاب برای وبلاگ بسازید. 
  • وبلاگتان را تبلیغ کنید.

طراحی سایت

برای شروع ممکن است از خود بپرسید آیا کار سختی نیست؟ نیاز به هزینه ندارد؟ جایی برای نگرانی در مورد هزینه نیست تنها روی خلاقیت و مهارت فنی و کسب و کار خود کار کنید و در خانه خود میتوانید کار کنید. بسیاری از سایت های رایگان دوره هایی برگزار میکنند که میتواند از شما یک طراح سایت بسازد.

  • برای شروع در خانه یک فضای کار برای خود ایجاد کنید.
  • یک روش و استراتژی قوی را انتخاب کنید.
  • در ابتدای کار نیاز است نمونه کار داشته باشید تا مشتری را جذب کنید.

ساخت برنامه

تحقیقات نشان داده در سال2020 تقریبا 247میلیارد برنامه دانلود شده و در سال 2023 تخمین زده شده که به 299میلیارد برسد. این ارقام نشان دهنده رقابت و بازار خوب این کار است.برند های بزرگ به دلیل مشتری زیاد روی برنامه های تلفن همراه کار میکنند.

مثل طراحی سایت دوره های زیادی برای اموزش ساخت برنامه وجود دارد که میتوانید استفاده کنید، البته ابتدا تجربه کسب کرده و سپس وارد بازار کار شوید. قبل از شروع، برنامه کاری خود را بنویسید و هدف خود را معین کنید، مشخص کنید برنامه شما چه سودی برای مخاطبان دارد و سپس آن را تبلیغ کنید.

مشاور سئو

بهینه سازی صفحات سایت و انواع مختلف محتواهای آنلاین کار سئوکار است که در رتبه سایت ها در موتورهای جستجو نقش بسیار تاثیر گذاری دارد. ناگفته نماند سودآوری بسیار خوبی نیز دارد.

با راه اندازی این کار باید بتوانید آن را به خوبی اداره کنید و برای حفظ مقام خود فرایند یادگیریتان باید مادام العمر باشد که کارتان همیشه به روز باشد. از ابزارهای مناسب برای نظارت بر وبسایت ها استفاده کنید زیرا کیفیت کار شما را نشان میدهند ،جست و جوی کلمات کلیدی برای هر محتوا نیز میتوانند کمک کننده باشد.

  •  برای شروع این کار نیاز به مهارت و نمونه کار قوی دارید،و استراتژی سئو جدید وردپرستان را بررسی کنید زیرا مردم هنگام ساخت یک وب سراغ وردپرس میروند و آن را چک میکنند.
  • کار سئو یک کار تیمی است پس باید با تمام بخش ها اشنایی داشته باشید.

بازاریابی وابسته

 اگر میخواهید به راحتی در خانه درآمد داشته باشید بازاریابی وابسته مناسب شماست. این یک روش پرطرفدار و پرفروش است. با بازاریابی محصولات از اشخاص دیگر پورسانت دریافت میکنید، به این صورت که محصولاتی از انها انتخاب میکنید و آن را تبلیغ میکنید و از معامله سود میبرید که در کل هدف شما در این کار تشویق دیگران برای خرید است .

حقوق شما به ازای هر فروش یا به ازای هر کلیک است که فروش به مشتریان از طریق هرکلیک بر لینک محصول در سایت وابسته و هدایت مشتری ها به سایت برند میشود. مزایای این کار:

  • نگران حمایت و رضایت مشتری نیستید.
  • کاری راحت و بی هزینه است.
  • هرچه بیشتر کار کنید پول بیشتری دریافت میکنید.

مطلب پیشنهادی:

کسب و کار های غیر اینترنتی