logo
مدیریت کسب و کار

راهکار های کاهش هزینه ها و افزایش درآمد و بهره وری

راهکار های کاهش هزینه ها و افزایش درآمد و بهره وری

هزینه متفرقه چیست؟ 

انواع هزینه مثل حقوق و دستمزد کارکنان یا اجاره دفتر، هزینه آب و برق و... برای کسب و کار وجود دارد، که هزینه متفرقه شامل هیچکدام از انها نمیشود. هزینه های متفرقه هزینه ای نه چندان ضروری، معقول، تراکنشی کوچک و غیر تکراری مانند سفرهای کاری، تبلیغات یا وسایل مورد نیاز برای دفتر کار است، که ممکن است مداوم باشند یا نباشد و به راحتی پرداخت میشوند. هنگام بودجه بندی ابتدا تمام هزینه های ضروری اختصاص بندی شده در پایان بودجه هزینه متفرقه و غیر ضروری محاسبه میشود.

کاهش هزینه به چه معناست؟

کاهش هزینه یک تجارت است که با تعیین اهداف برای کسب و کار، کارهایی انجام میدهند تا در پول و خرج و مخارج صرفه جویی کرده و سود را در زمان بحران به حداکثر خود برسانند.

با شناسایی و کاهش هزینه های اضافی، قیمت گذاری مناسب کالاها و افزایش رقابت، در حفظ سود و پس انداز کوتاه مدت در زمان فشارها و بی ثباتی مالی موثر باشد. کاهش هزینه اشتباه ممکن است کیفیت محصولات را کاهش و کار را برای کارکنان سخت و در نهایت سود را کم کند، در ادامه با راه هکایی برای کاهش هزینه اشنا خواهیم شد.

چرا باید هزینه های اضافی را تشخیص دهیم؟

صاحبان کسب و کار دائما با مشکلاتی مثل افزایش مالیات، رقبای جدید، تورم و... دست و پنجه نرم میکنند، کاهش هزینه از بهترین راه هکارهای سود آوری در چنین مواقعی است. هزینه های متفرقه مخارج کوچک و جزئی و چگونگی صرفه جویی در هزینه ها را به ما نشان می دهد که کجا بیش از حد و چقدر خرج کرده ایم، در نهایت مارا در کنترل و مدیریت بودجه راهنمایی کرده و باعث رشد و پیشرفت کسب و کارمان در مواقع ضروری و مشکلات میشود.

در مواقع ضروری با شناختن هزینه های اضافی، میتوانیم برای هزینه های غیر منتظره برنامه ای داشته باشیم و دچار بدهی نشویم البته باید دقت کنیم که اثرات منفی در کارمان ایجاد نکند.

چند نمونه راه حل برای کاهش هزینه ها  

  1. در مصرف انرژی صرفه جویی کنید: برای صرفه جویی در انرژی میتوانید بعد از اتمام کار چراغ ها و وسایل غیر ضروری را خاموش کنید، از لپ تاپ بجای کامپیوتر استفاده کنید و وسایل قدیمیتان را با وسایل کم مصرف تعویض کنید.
  2. لوازم خود را با قیمت کمتری بخرید: با توجه به اینکه فروشندگان قیمت های متفاوتی را برای سودشان در نظر میگیرند، شما برای خرید به تولیدکنندگان مختلف در نواحی مختلف سر بزنید و جایی مطمئن با قیمت مناسب برای خریدتان انتخاب کنید و برای خرید عجله نکنید.
  3. با انجام راهکارهای ساده، کمک خرج در خرید وسایلتان داشته باشید: میتوان با انجام بعضی کارها درآمد کوچکی داشت برای مثال هنگامی که کالا برای کسب و کارتان خریدید کاغذ و پلاستیک های اضافی را دور نندازید، آنها را به مرکز بازیافت بفروشید و هزینه ای دریافت کنید که میتوان آن هزینه را به ازای خرید محصولات بیشتر پرداخت کرد. از هر قسمت فضای کارتان استفاده مفید کنید، اگر فضای خالی دارید میتوانید آن را به عنوان انبار یا هرچیز دیگر مثل یک دفتر کوچک اجاره دهید.
  4. بیمه مناسب انتخاب کنید: برای انتخاب بیمه و بانکی که میخواهید از آن وام دریافت کنید دقت کنید و به چندین مرکز سر بزنید و بیمه ای با شرایط بهتر و با مزایای عالی را انتخاب کنید.
  5.  برای تبلیغ راهکارهای ارزان تر را جایگزین کنید برای جذب مشتری میتوانید کانال یا گروهی در فضای مجازی برای مشتریان دائمی خود بزنید و آنها را از خدمات ویژه مثل تخفیف برخوردار کنید. با ارتباط و وقت گذاشتن برای مشتری هایتان میتوانید آنها را جذب و به مشتری دائمی تبدیل کنید همچنین استفاده مفید از اوقات فراغتتان بکنید.
  6. از فضای مجازی برای فروش محصولات استفاده کنید: در زمان کرونا مشاهده کردیم که چقدر میتوان با فضای مجازی کسب درامد کرد. برای محصولات خود پیج یا وبسایت بسازید و با تولید محتوای عالی مشتری های بیشتری را جذب کنید. اگر در کار با فضای مجازی اشنایی چندانی ندارید اموزش ببینید سپس شروع کنید تا وقت خود را با اشتباهات هدر ندهید و زودتر نتیجه بگیرید.
  7. فضا را الکی اشغال نکنید: استفاده از مبل یا صندلی ،خرید بیش از حد محصولات باعث اشغال بیخود مغازه میشود، سعی کنید تعادل را برقرار کنید. فضای اشغال شده میتواند جایی برای استراحت شما یا اتاق جلسه شما و کارکنان باشد.
  8. کارکنان بامهارت و باسابقه را استخدام کنید: با استخدام کارکنان باتجربه که راه های فروش و ارائه خدمات متفاوتی را به کاربرده اند میتوانید به کسب و کارتان رونق بدهید البته امکان پیشرفت را برای کارکنان خود فراهم کنید تا در کار خود پیشرفت کنید و ثابت نمانید.

مطلب پیشنهادی:

کسب و کار های اینترنتی و نیاز های آن