logo
راهنمای ایجاد کسب و کار جدید

کسب و کار های اینترنتی و نیاز های آن

کسب و کار های اینترنتی و نیاز های آن

مقدمه‌ای بر کسب و کار اینترنتی در دنیا

از 8 میلیارد انسان در سراسر جهان 5.3 میلیارد نفر از اینترنت استفاده میکنند. این آمار فرصت فوق العاده‌ای برای ایجاد کسب و کار، استفاده از ایده‌های خود برای درآمد زایی و یا کارآفرینی به صورت آنلاین و سرعت بخشیدن به رشد کسب و کار است. اینترنت در سراسر جهان تقریبا در تمام زمینه ها، برنامه ها و تمام جنبه های زندگی استفاده میشود.

چرا کسب درآمد اینترنتی؟

1. زیرا شما میتوانید در هر شرایطی از طریق اینترنت کسب درآمد داشته باشید چه در خانه باشید چه مسافرت و یا در هر مکانی و در هر زمانی.

2. این کار پتانسیل بالایی دارد که ممکن است در کمتر از چند روز چندین برابر حقوق یک کارمند کار کنید و درآمد داشته باشید.

3. همچنین شما با کمترین سرمایه و یا حتی بدون سرمایه می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید پس خیلی نگران سرمایه نباشید. زیرا بدون نیاز به هیچ دفتر و شرکتی می توانید کسب و کار را در خانه راه اندازی کنید و آن را در منزل اداره کنید و بعد از افزایش درآمدتان میتوانید به فکر تشکیل دفتر یا شرکت یا تیم سازی کنید.

4. برخلاف اکثر مشاغل به هیچ مجوزی خاصی نیاز ندارید. و مجبور نیستید هرروز با مشتریان مختلفی برخورد کنید میتوانید به صورت آنلاین و اینترنتی به آنها دسترسی داشته باشید.

در ادامه بیشتر با این مشاغل آشنا میشوید.

 

مطلب پیشنهادی مرتبط با این مطلب:

نکات مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی+ 5 ایده با سرمایه کم

شغل

ایجاد یک کسب و کار آنلاین:چگونه شروع کنیم؟

1. ارزیابی ایده

 اولین گام برای کسب و کار آنلاین شما ارزیابی امکان سنجی ایده شما است. درخشان ترین ایده کسب و کار میتواند ناموفق باشد در صورتی که محصول یا خدمات شما هیج بازاری نداشته باشد. پس با توجه به این موضوع باید ایده خود را ارزیابی کنید. ببینید آیا مردم حاضر به پرداخت هزینه برای محصول و خدمات شما دارند یا خیر؟

2.تعیین هزینه ها

فقط به این دلیل که شروع یک کسب و کار آنلاین آسانتر است به این معنی نیست که هیچ هزینه ای وجود ندارد. به دقت بررسی کنید که ایده شما نیاز به چه هزینه هایی دارد. مثلا برای رسیدن به افرادی که نیاز به راه حلی دارند که محصول یا خدمات شما استفاده کنند چقدر است؟ 

3.توسعه یک طرح کسب و کار

هنگامی که فهمیدید که ایده شما امکان پذیر است، وقت آن است که یک طرح کلی کسب و کار جامع را کنار یکدیگر قرار دهید. اهداف و مراحل مورد نیاز برای رسیدن به آنها را یادداشت کنید و یک نقشه ی راه با تمام جزییات موانع و جهات رشد را بنویسید. داشتن یک طرح کلی از کسب و کار ارزشمند است زیرا به شما اجازه میدهد که هر گونه ضربه و ضرر را در مسیر پیدا کنید و برای رشد و سودآوری در آینده برنامه ریزی کنید. 

4.تیم سازی

کارهای تیمی اکثرا موفق تر هستند وقتی هرکسی وظیفه ای داشته باشد و کار خودش را به درستی انجام دهد قطعا کارها راحت تر و بهتر پیش میرود. پس بهتر است برای خود تیمی بسازید و افرادی که میدانید مهارت‌های لازم برای انجام کار را دارند و به پیشرفت شما کمک میکنند را پیدا کنید. همچنین داشتن تیم برای تقویت روحیه کاری بسیار موثر است و فضای کاری را لذت بخش تر میکند. به هنگام روبرو شدن با مشکلات، ایده و فکر چند نفر بهتر از فکر تنها یک نفر است هر دو ممکن است به راه حل درست برسند ولی کار تیمی سریع‌تر به جواب میرسد.

5.یک نام تجاری انتحاب کنید

انتخاب نام برای کسب و کار شما یک روند مهم در راه اندازی است. از آنجا که کسب و کار شما در درجه اول به صورت آنلاین عمل میکند نام انتخابی شما برای ثبت نام مشتریان و به عنوان یک نام تجاری در فضای دیجیتال باید در دسترس باشد.

6.وب سایت و بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یک موضوع مهم است و منظور از بازاریابی اینترنتی افزایش بازدید سایت، جذب مخاطبان زیاد و تبدیل آنها به مشتری دائم خود به این کار بازاریابی اینترنتی میگویند. وب سایت یک کسب و کار آنلاین به اندازه ی مکان فیزیکی یک شرکت مهم است و شما باید برای طراحی آن وقت زیادی بگذارید همچنین طبیعی است که برای شما هزینه هایی داشته باشد زیرا همانطور که گفتیم به اندازه فضای یک شرکت مهم است و شما باید از آن مراقبت کنید درست مانند یک مکان اجاره ای و .... .میزبانی وب که شما انتخاب میکنید نیز یک ملاحظه ی مهم است اگر شما یک وبسایت درجه یک داشته باشید اما میزبانی شما خراب باشد یا سرعت مرور سایت شما کند باشد به کسب و کار شما ضربه زیادی وارد میکند.

7.شناسایی بازار هدف

برای هر کسب و کاری باید بازار هدف خود را شناسایی کنید و مشتریان و مخاطبان خود و همچنین استعدادها و علایق خودتان را پیدا کنید و آنها را یادداشت کنید. سوالات زیر می تواند به شما در این موضوع کمک کنند، آنها را با دقت پاسخ دهید:

1. چه چیزی هست که من بیشتر راجب آن میدانم و علاقه به دانستن اطلاعات بیشتر راجب آن دارم؟

2. بیشتر وقتم را صرف چه کاری میکنم؟

3. سرگرمی و علایق من چیست؟

 

در مرحله‌ی بعدی سیاست شروع کار این است که یک مشکل برای حل پیدا کنید.

قانون طلایی و نکته ی مهم این است که هرچه مشکل بزرگتری را بتوانید حل کنید و هرچه بهتر از دیگران بتوانید آن را حل کنید مردم مایل به پرداخت پول بیشتری هستند و پیشرفت شما در کار سرعت پیدا خواهد کرد.

برای مثال خدمات بهداشتی ، مطب ها ، بیمارستانها و .. در نظر بگیرید آنها یک مشکل بزرگ را حل میکنند بنابراین می بینید که تقریبا همه مایل به صرف پول زیادی برای آن هستند.

مثال:

بازار هدف: مدیران بازاریابی در شرکت‌های نرم افزار و سایت ها.

مشکل: میخواهند بازدید بالا و رتبه اول در موتورهای جستجوی گوگل داشته باشند همچنین شرکت ها باید ترافیک در وبسایت های خود هدایت کنند.

راه حل: سئو حرفه ای سایت ها و نوشتن مقالاتی که در صفحه اول گوگل رتبه بندی می شوند تا ترافیک هدایت شود.

چگونه میتوانید یک مشکل برای حل پیدا کنید؟

از خود مردم سوال کنید که چه مشکلی دارند؟در چه چیزی نیاز به کمک دارند؟همچنین با پیوستن به انجمن های آنلاین میتوانید مشکلات مردم را شناسایی کنید. راه دیگر این است که کسب و کار های آنلاین موفق را بررسی کنید و ببینید آنها چه مشکلی را حل میکنند سپس تلاش کنید شما راه حل بهتری را برای حل آن مشکل پیدا کنید.

در واقع ایده‌ی شما باید دو ویژگی مهم داشته باشد:

1. آیا ایده شما یک مشکل واقعی را حل میکند؟

2. ایده شما به اندازه کافی بزرگ و درست است تا کسب و کار شما بتواند در دراز مدت موفق باشد؟

در مرحله‎‌ی بعدی چون همه چیز از قبل برنامه ریزی شده است، چشم انداز و اهداف شما مشخص و ثابت است. حالا شما باید مستقیما به پیاده سازی بروید و از این به بعد همه‌ی تمرکز شما بر دستیابی به چشم انداز شما خواهد بود.

مطلب پیشنهادی مرتبط با این مطلب:

چگونه بفهمیم که شغل اشتباهی را انتخاب کردیم؟

ایده جالب

چند ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی 

اینترنت یک بازار کامل است . مشتریان به وبسایت‌های زیادی دسترسی دارند و میتوانند به صورت آنلاین در منزل آنها را خریداری و درب منزل تحویل بگیرند.

تجارت الکترونیک یک تجربه‌ی فوق العاده برای فروشندگان و مشتریان خود فراهم می کند زیرا:

  • از طریق کاتالوگ میتوانند عکس، قیمت، طراحی و ویژگی های محصولات را داشته باشند و مشتریان می توانند آنها را مرور کنند.
  • میتوانند قبل از خرید محصولات را با برندهای دیگر مقایسه کنند.
  • محصولات به صورت آنلاین خریداری شده و میتوان هر لحظه وضعیت بسته‌ی ارسالی را پیگیری کرد.
  • اینترنت به افراد این امکان را میدهد تا از راه دور کار کنند ، درامد داشته باشند  و از رفت و آمد بیجا و تلف کردن وقت بپرهیزند.

اگر شما محصولاتی برای فروش ندارید میتواند محصولات دیگران را در سایتتان تبلیغ کنید و بفروش برسانید . زمانی که سفارش گرفتید از آنها محصول را دریافت کرده و به دست مشتری برسانید. درست مانند وب سایت دیجی کالا و آمازون که از این مدل کسب و کار اینترنتی استفاده میکنند. اما برای استفاده از این روش نیاز به شناخته شدن دارید و مهمترین بخش شناخته شدن در تجارت الکترونیک تبلیغات است. برای مثال تبلیغات گوگل

احتمالا در وبسایت‌های مختلفی دیده‌اید که محصولاتی از وب سایت های دیگر در حاشیه‌ی سایت خود یا در بین پاراگراف‌ها قرار میدهند پس سایتهای فراوانی برای تبلیغ کالای شما وجود دارد. همچنین تبلیغات در فضای مجازی مانند اینستاگرام در پیج هایی که بازدید زیادی دارند مانند بلاگرها یا کسب و کارهای موفق و یا در مواقعی سلبریتی ها، برای تبلیغ در ابتدای کار بهتر است یک بنر تبلیغاتی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

یا اگر شما خودتان یک سایت پربازدید دارید میتوانید از تبلیغات بنری برای دیگران یا حتی فروش بک لینک کسب درآمد کنید.

2. فریلنسری

فریلنسری چیست؟ ارائه خدمات به افراد و کسب و کار دیگران به صورت آنلاین با استفاده از مهارتی که دارید، مانند: تبلیغات، نوشتن، ترجمه، طراحی یا برنامه نویسی.

3. اینستاگرام

روشهای زیادی برای درآمدزایی از طریق اینستاگرام وجود دارد برای مثال می توانید یک پیج اینستاگرام بزنید و تعداد اعضای آن را افزایش داده و از طریق تبلیغات در پیج خود کسب درآمد کنید یا شما یک وبسایت خدمات اینستاگرام راه اندازی میکنید و افرادی که قصد خرید فالوور، لایک و ویو اینستاگرام از شما دارند درون سایت ثبت نام میکنند و شما برای آنها انجام میدهید.

ولی در ابتدا برای به دست آوردن اعتماد و فالور باید محتوای رایگان و با کیفیت تولید کنید. برای این کار باید مهارتهای کامل اینستاگرام را یاد بگیرید برای یادگیری میتوانید از منابع رایگان مانند یوتیوب استفاده کنید. و این کارها را میتوانید در پیام رسان تلگرام هم به کار بگیرید.

4. فیلم‌های آموزشی

برای شروع این کار باید ببینید که شما در چه زمینه‌ای مهارت و تخصص دارید. و اگر حس میکنید مهارتی ندارید ولی به آموزش دادن علاقه دارید می توانید یک موضوع را انتخاب کنید شروع به یادگیری کنید و مطالبی را که یاد گرفتید به ویدیو آموزشی تبدیل کنید. ولی برای فروش ویدیوهایتان در ابتدا باید سایتتان را راه اندازی کنید.

5. طراحی سایت

کسب و کار اینترنتی طرفداران زیادی پیدا کرده است و خیلی ها میخواهند که سایت داشته باشند و محصولات خود را به فروش برسانند. اما مهارت و تخصصی در راه اندازی و طراحی سایت ندارند پس مجبورند این کار را به افرادی که در این زمینه مهارت دارند بسپارند. شما میتوانید شروع به یادگیری این مهارت بکنید و از پروژه هایی با مزایای کم شروع به کار کنید.

6. کار با دیجی کالا

دیجی‌کالا بزرگترین فروشگاه آنلاین در ایران است و روزانه صدها هزار نفر از این فروشگاه اینترنتی دیدن میکنند. برای شروع این کار اصلا نیازی به سرمایه  و خرید محصولات از دیجی‌کالا و یا داشتن انبار نیست. شاید بپرسید پس به چه صورت است؟ ابتدا در دیجی کالا ثبت نام می کنید سپس باید در دیجی‌کالا سایت یا شبکه اجتماعی خود را وارد کنید. سایت شما باید از قبل راه اندازی شده باشد. حال اگر کسی  از سایت یا لینک اختصاصی شما خرید کند پورسانت شما در پنل کاربریتان قرار می گیرد و میتوانید آن را برداشت کنید.

7. درآمدزایی از seo (سئو)

ممکن است تا به حال این اسم به گوش شما نخورده باشد و یا اصلا ندانید که سئو چیست ابتدا توضیحاتی راجع به سئو داده و روش درآمد زایی را در این مقاله به شما خواهم گفت.

سئو به معنی بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوگر گوگل است. سئو یعنی شما سایتتان را طوری طراحی میکنید که در نتایج اول گوگل دیده شود.

اغلب کسب و کارهای اینترنتی بعد از ایجاد سایت نمیدانند چگونه میتوانند سایت خود را در نتایج اولیه گوگل بالا بیاورند بنابراین شما با یاد گرفتن سئو و بهینه سازی سایت میتوانید پروژه سئو این افراد را انجام دهید. میزان درآمد که از این کار به دست می‌آید بالای ۱۰ میلیون تومان است.

آیا برای یادگیری سئو نیاز به یادگیری برنامه نویسی است؟

خیر، هیچ نیازی به یادگیری برنامه نویسی ندارد و چون سئو زبان برنامه نویسی نیست یک علم و مهارت است.

بهترین راه کسب درآمد از اینترنت چیست؟

همانطور که گفتیم راه های مختلفی وجود دارد اما اینکه بهترین آنها کدام است بستگی به شما دارد که چه میزان علاقه، مهارت، پشتکار داشته باشید.

چگونه کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

  1. پشتکار و تلاش: قبل از هرچیزی پشتکار و تلاش شماست که در رسیدن به یک کسب  و کار موفق شما را یاری میکند. اگر فکر میکنید کسب و کار در اینترنت نیاز به تلاش ندارد و کار راحتی است باید بگویم که سخت در اشتباهید و باید به اندازه هر کار دیگری تلاش کنید.

  2. تجربه نکردن تجربه‌ها: سعی کنید قبل از شروع کاری که مد نظر شماست با افرادی که قبلا این کار را تجربه کردن و یا افرادی که در حال حاضر این کار را انجام میدهند صحبت کنید و سوالاتی که دارید از آنها بپرسید دلیل پیشرفت یا پسرفت آنها را بپرسید. در مسیر دچار اشتباه نشوید.

  3. یادگیری را شروع کنید: شما باید دائما در حال یادگیری باشید تا مهارت های خود را به روز کنید. برای این کار میتوانید از آپارات، یوتیوب و وب سایت های آموزشی استفاده کنید.

  4. عجله ممنوع: یک موضوع مهم این است که در کسب و کارتان عجله نکنید و صبر و حوصله داشته باشید عجله کردن باعث می شود مراحل کار اینترنتی خود را به درستی انجام ندهید.

  5. راه سریع با درآمد بالا از اینترنت: باید بدانید که همچین چیزی هرگز امکان پذیر نیست و وجود ندارد . اگر فکر میکنید که با روزی ۲ ساعت زمان میتوانید به درآمد بالایی در چند روز دست پیدا کنید اشتباه میکنید و تبلیغات اینگونه دروغ است، باور نکنید! حداقل روزی ۴ یا ۵ ساعت باید زمان بگذارید تا به نتیجه‌ای که میخواهید برسید.

چه کسانی میتوانند از طریق اینترنت کسب درآمد کنند؟

هرکسی با هر شرایطی میتواند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کند، کسب درآمد از اینترنت هیچ محدودیت خاصی ندارد. و بهتر است که بدانید کسب و کار اینترنتی مانند هر شغل دیگری سختی هایی را دارد.

درست است که در کار اینترنتی زمان و مکان کاری دست خوده شماست اما بهتر است که در خانه یک اتاق کوچک را برای مکان کارتان انتخاب کرده که آرام و مناسب با کار شما باشد و ساعات مشخصی را برای انجام کارهایتان تنظیم کنید و به اعضای خانه و خانواده اطلاع دهید که چه زمانی در دسترس نیستید.

آیا در ابتدای کار حتما نیاز به داشتن سایت است؟

کار درست این است که سایت داشته باشید زیرا مخاطبان شما را از این طریق پیدا خواهند کرد. پس بهتر است در ابتدا یک سایت جامع داشته باشید. اما اگر به هر دلیلی نمی خواهید سایت داشته باشید مشکلی پیش نمی آید بستگی به روش درامد زایی تان دارد.

میزان درآمد از کسب و کارهای اینترنتی تقریبا چقدر است؟

این موضوع کاملا به خودتان بستگی دارد. اما در صورتی که تمام مراحل را به درستی انجام دهید و ادامه دهید بعد از یک یا دو سال میتوانید به درآمد بالای 50میلیون تومان برسید.

جمع بندی

باید توجه داشته باشید که ممکن است مدتی طول بکشد تا یاد بگیرید چگونه یک کسب و کار آنلاین را با موفقیت شروع کنید. بنابراین ناراحت نباشید اگر اولین کسب و کار شما به خوبی پیش نمیرود بسیاری از کارآفرینان موفق قبل از رسیدن به موفقیت های بزرگشان چندین بار شکست خورده‌اند. اعتماد به نفس داشته باشید و ادامه دهید قطعا خدا با شماست.

همانطور که فردوسی شاعر بزرگ ایرانی سالها پیش فرمود:

چو کوشش نباشد، تن زورمند/نیارد سر از آرزوها بلند

که اندر جهان، سود بی رنج نیست/کسی را که کاهل بود، گنج نیست