logo
ارتقا و توسعه کسب و کار

نکات طراحی ایمیل مارکتینگ

نکات طراحی ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست؟

 ایمیل مارکتینگ یک کانال بازاریابی مستقیم و دیجیتالی است که با استفاده از ایمیل تبلیغ میکند. یادگیری چگونگی ایجاد یک ایمیل مارکتینگ برای جذب مداوم مشترکین ایمیل و تبدیل افراد به مشتری برای صاحبان کسب و کار ضروری است.

ایمیل امکان ارتباط با مخاطبان و تجمع مشتری ها در مکان دلخواه شما را فراهم میکند همچنین استفاده از ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی برای ارتقای خدمات و برند، فروش محصولات، و ثابت نگه داشتن مشتری ها موثر است و به شما فرصت اثبات کیفیت و توضیح درباره برند محصوالاتتان را میدهد.

انواع ایمیل مارکتینگ ها:

  1. ایمیل های اطلاعتی: این نوع ایمیل ها ایمیل های یک به چند هستند که به مردم ارسال میشوند تا آنها را در رابطه با آخرین محتوای خود و اطلاعیه های محصولات مطلع کنید. دقت کنید که شما باید آنها را برای افرادی که با آنها هماهنگ کرده اید تا ایمیل ارسال کنید بفرستید.

  2. ایمیل به روز رسانی محصول: ایمیل های محصول تقریبا پیچیده هستند. مردم به طور کلی نمیخواهند این نوع ایمیل هارا دریافت کنند و معمولا به اندازه ی ایمیل های پیشنهادی جذاب نیست. با این حال مهم است که این ایمیل ها را ساده نگه دارید. بسیاری از شرکت ها به صورت ماهانه یا هفتگی این به روزرسانی هارا ارسال میکنند. اما به جای غرق کردن مشتریان خود با تعداد زیادی ایمیل در مورد هر به روزرسانی در نظر بگیرید که نوعی جمع آوری از به روزرسانی ها را به صورت دوره ای ارسال کنید. برای هر به روزرسانی لیستی تهیه کنید و یک عنوان بزرگ و واضح داشته باشید همچنین یک توصیف کوتاه و یک تصویر که محصول یا ویژگی ها را داشته باشید. همچنین ارزش پیوند دادن به یک صفحه سفارشی برای هر ویژگی مهم است که مشتریان برای گرفتن اطلاعات بیشتر به آن صفحه منتقل شوند.
  3. دعوت رویداد: ایمیل میتواند وسیله ای برای تبلیغ جلسات آینده باشد که میزبان آن هستید. اما اگر میخواهید مخاطبین خود را به یک رویداد دعوت کنید بهتر است که به آنها انگیزه ای بدهید تا ثبت نام کنند و به وضوح نشان دهید که چرا این همایش یا جلسه ارزش حضور آنها را دارد. 
  4. بازاریابی مشترک: بازاریابی ایمیل مشترک زمانی است که دویا چند شرکت مکمل برای برخی از وظایف، جلسات و همایش ها برای تبلیغات و سوددهی بیشتر باهم همکاری کنند. هدف این بازاریابی مشترک این است که مخاطبان یک شرکت به مخاطبان شرکت های دیگر دسترسی پیدا کنند.
  5. ارسال رسانه های اجتماعی: رسانه های اجتماعی چه ارتباطی به ایمیل دارند؟ اگر از رسانه های مثل linkdin دیدن کرده باشید به خوبی درک میکنید که ایمیل همه چیز را با رسانه های اجتماعی انجام میدهد. رسانه هایی مثل لینکدین و گوگل بدون جمع آوری ایمیل ها به ایمیل کاربران دسترسی دارند و پیام هارا مستقیم به صندوق ورودی کاربران ارسال میکند.
  6. ایمیل تایید: شاید برای شما هم پیش آمده باشد هنگامی که چیزی را خریداری میکنید منتظر باشید تا پیام تایید برای شما ارسال شود و بفهمید که سفارش شما کامل شده است یا نه. ایمیل های تایید باید اطلاعات تاییدی را کامل داشته باشند و همچنین مبهم نباشند و این یعنی یک پیام تایید درست. برای جلوگیری از این سردرگمی ها بهتر است که ایمیل هارا ساده نگه دارید. دیگران فقط میخواهند بدانند که اقدامی که انجام داده اند تکمیل شده است یا خیر، نه چیزی بیشتر نه کمتر. 
  7. ایمیل خوش آمد: نوع دیگر ایمیل خوش آمد است. گزینه ای مناسب برای تشکر و ارائه اطالاعات بیشتر راجب کسب و کار شما و ارائه پیشنهادات. یک ایمیل خوش آمد شامل جزییات کار شما است اما به طور کلی شما میتوانید از ایمیل برای نشان دادن شخصیت برند خود و برجسته کردن ارزشی که گیرندگان انتظار دارند.

راه های جذب مشتری در ایمیل مارکتینگ

هدف ایمیل مارکتینگ را مشخص کنید

با داشتن هدفی مشخص میتوانید برای آن تلاش کنید و به خواسته تان برسید.با داشتن هدف برای خواسته هایتان برنامه ریزی میکنید و با پایبند بودن به آن پیشرفت خوبی خواهید کرد. هدف کسب و کارتان میتواند برای اشنایی مشتری ها با شما و کسب و کارتان، ایجاد یک رابطه قوی با مشتری، شناخت بیشتر خواسته های مشتریان و... باشد که با ارسال هر ایمیل به هدفتان نزدیک تر میشوید

یک استراتژی برای ایمیل مارکتینگ داشته باشید

 استراتژی یک فرایند و روش مشخص است که طبق آن عمل کنید. برای داشتن یک استراتژی مشخص کنید، مشتری هدفتان کیست؟ و مشتری ها را بر اساس شخصیت ،علایق و رفتار آنها تقسیم بندی کنید تا متناسب با علایق آنها ایمیل بفرستید .

کانال های متنوعی را برای اهداف خاصی مثل اخبار مربوط به کسب و کار، خدمات و اطلاعات زمان های حساس مثل تخفیفات و... مربوط به فروش ،تبلیغات و رویدادهای آینده اختصاص دهید.

لوگوی مخصوص داشته باشید

داشتن یک لوگوی مخصوص به کسب و کارتان هویت، ثبات، اعتماد و شناخت برند را به مشتری نشان میدهد. سعی کنید از نام مشتری برای جذب بهتر مشتری در محتوای ایمیل استفاده کنید و در حالی که محتواهای مختلفی میسازید تصاویر ،پالت رنگ ،لوگو ،فونت ها را حفظ کنید و با آنها معروفیت خود را ثابت نگه دارید.

مطلب پیشنهادی:

طراحی لوگو چیست و چرا مهم است؟

برنامه ای برای ارسال ایمیل ها داشته باشید

برنامه ای راحت و شایسته و در عین حال با محتواهای خاص و جذاب داشته باشید در غیر این صورت برای مخاطبانتان ایمیل نفرستید بهتر است. تحقیقات زیادی درباره زمان ارسال ایمیل و تعداد دفعات وجود دارد که برخی به روز جمعه و تعدادی دیگر سه شنبه را در نظر گرفته اند که تقریبی است و ممکن است برای شما نتیجه خوبی نداشته باشد پس برنامه زمانی خود را امتحان کنید.

از مردم بخواهید ثبت نام کنند

 داشتن یک فرم ثبت نام در صفحه اصلی نیاز به کدنویسی پیچیده ای ندارد، با تشویق مخاطبان مثل تخفیف های اولیه و جوایز خاص از مردم درخواست کنید از هر جایی مثل وب سایت یا کانال و رسانه های اجتماعی با شما آشنا شده اند ثبت نام کنند.

ایمیل خودکار داشته باشید

علاوه بر ارسال ایمیل های خاص و به موقع ، ایمیل های خوکار نیز باید داشته باشید تا کسب و کار شما سریع تر رشد کند. ایمیل های خودکاری مثل ایمیل خوش آمد گویی به مشترکین ایمیل جدید، که اکثر ایمیل مارکتینگ ها از آن استفاده میکنند و معرفی برند و آنچه مشتری ها از ایمیل مارکتینگ شما انتظار دارند، را برای مشتری آشنا سازی می کند. سایر ایمیل های خودکار شامل ایمیل های تبریک تولد یا ایمیل های سبد خریدی که رها شده برای مشتری هایی است که خرید نمی کنند.

اولین ایمیل خود را بسازید

هنگامی که ایمیل مارکتینگ خود را ساختید سپس اولین محتوای ایمیل خود را بسازید. برای داشتن یک محتوای گیرا، متن کوتاه و مفید بنویسید و آن را با نام کوچکتان برای مخاطبان هدفتان بفرستید. برای جذابتر کردن محتوا میتوانید از تصاویر و رنگ های جذاب استفاده کنید.

 از خرید لیست ایمیل اجتناب کنید

خرید لیست ایمیل به خصوص هنگام شروع کار میتواند وسوسه انگیز باشد ولی ایده ای خطرناک است. لیست ممکن است ایمیل های ناخواسته و بی موقع بفرستد و یا افراد را به اشتباه هرزنامه معرفی می کند و آنها را در لیست مسدود قرار بدهد و به اعتبار کار شما و فرستنده محتواها لطمه بزند. در شروع کار صبوری کنید، هر چند نتیجه گیری زمان بر و آهسته است ولی نتیجه خوبی خواهید گرفت و در دراز مدت از مزایای آن بهره مند میشوید.