logo
ارتقا و توسعه کسب و کار

چگونه تبلیغات ارزان تر بانرخ تبدیل بهتر دریافت کنیم؟

چگونه تبلیغات ارزان تر بانرخ تبدیل بهتر دریافت کنیم؟

هر کارآفرین باید اصول تبلیغات را یاد بگیرد تا از هزینه های زیاد و دریافت نتیجه ی  نامطلوب از تبلیغات که در فروش تاثیر زیادی ندارد جلوگیری کنید. شما یک کارآفرین هستید، کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید این عالی است اما چگونه می خواهید تبلیغات کنید؟

تبلیغات آنلاین یا تبلیغات حضوری؟ اگر تبلیغات آنلاین مد نظر شماست از چه نوع تبلیغاتی باید استفاده کنید؟ کدام تبلیغات بهتر است؟ چگونه مشتریان خود را باید پیدا کنید؟

بهتر است که باهم به یک داستان بپردازیم. روزی کارآفرینی که هزینه های زیادی برای تبلیغات آنلاین خود کرده بود اما به اندازه آن فروش نداشت از شرایطی که داشت بسیار ناراحت بود و به دنبال مشکل میگشت تا راه حلی برای آن پیدا کند، پس نزد مدرس کارآفرینی به اسم "دکتر آرون دینین" رفت. او یک مثال از شب عروسیه خود تعریف کرد و گفت: شخصی از مهمان ها از او پرسیده بود که اهل کجاست؟ جواب داد که اهل کارولینای شمالی است، شخصی که سوال پرسیده بود گفت: عه پسر عموی من هم آنجا زندگی میکند آیا او را میشناسید؟

این سوال و این واکنش اینکه پسر عموی او را بشناسد احتمال خیلی کمی وجود دارد که از 11 میلیون نفر که در آنجا زندگی میکنند آنرا بشناسند و اساسا یک سوال پوچ است.

سپس به کارآفرین مراجعه کننده گفت: کاری شبیه به این سوال پوچ انجام داده اید. در واقع کمپین شما در حال تبلیغ روبه عقب است هدف کمپین های تبلیغاتی شما نباید این باشد که افراد زیادی را به وب سایت خود برسانید بلکه باید فقط افراد مناسب را جذب کنید اگر بر رویه افراد مناسب تمرکز نکنید میخواهید برای تعداد زیادی از بازدیدکنندگان فقط هزینه و تلاش زیادی کنید که فایده چندانی ندارد. مثل این است که سعی کنی سوزن را در انبار کاه پیدا کنی.

همه ی افراد مشتری شما نیستند. کارآفرین سرش را تکان داد و گفت: این کاملا منطقی است. او سوال کرد چگونه میتوانم تبلیغاتی ایجاد کنم که مشتریان بالقوه را فیلتر کند؟

دکتر پاسخ داد: باید تا حد ممکن در تبلیغات خود دقیق باشید. در همان شب عروسی شخص دیگر از مهمان ها از من سوال کرد: شغل شما چیست؟ و من پاسخ دادم کارآفرینی تدریس میکنم. با شنیدن این جمله دو مرتبه سوال کرد: آیا استاد دیگری میشناسی؟ تعداد زیادی استاد در منطقه ای که تدریس میکنم وجود دارد و ممکن است من خیلی از آنها را نشناسم در این صورت من پاسخ دادم: پروفسور رو میشناسم. این پاسخ در مورد محل کار من و کار من یک فیلتر بود و او می توانست برای اطلاعات بیشتر به صفحه مجازی من مراجعه کند.

در بازاریابی هم همینطور است اکثر کارآفرینان اولین تلاش خود را در بازاریابی خراب می کنند زیرا فکر میکنند معیار اصلی آنها این است که تا حد ممکن در مقابل افراد بیشتری قرار بگیرند. اما در بازاریابی هدف باید این باشد که تا حد امکان در مقابل افراد "مناسب" قرار بگیرید. این کار را با دادن اطلاعات بیشتر و بهتر میتوانید انجام دهید همچنین در تبلیغات خاص باشید تا افراد قبل از کلیک کردن بفهمند آیا مشتری شما هستند نیاز به محصولات شما دارند یا خیر؟

یک مشتری نمی تواند از یک کسب و کار خرید کند مگر اینکه ابتدا در مورد آن بشنود و این بدان معناست که بازاریابی باید برای کارآفرینانی که به دنبال رشد کسب و کار خود است، زیر نظر داشته باشد.

اما هنگامی که شما تازه کارآفرینی را شروع میکنید ممکن است که موثرترین راه های بازاریابی را برای مخاطبان خود ندانید و این میتواند باعث اشتباه شما شود و به تلاش های شما آسیب برساند.

مطلب پیشنهادی:

بسته بندی محصولات

چرا در این تله ها قرار میگیرند و چه کاری باید انجام دهیم؟

  • عدم درک در مورد مخاطبان هدف: یکی از اشتباهاتی که کارآفرینان ممکن است در هنگام بازاریابی کسب و کار خود مرتکب شوند این است که مخاطبان هدف خود را اشتباهی هدف قرار دهند یا درک ضعیفی از آنچه مخاطبان هدف می خواهند داشته باشند این می تواند منجر به هدر دادن مسائل مالی شود. اما قبل از شروع هزینه برای تبلیغات باید به طور کامل تحقیق انجام داده باشید و مطمئن شوید که مخاطبان هدف خود را به درستی شناخته اید.
  • بازاریابی بیش از حد گسترده:  اشتباه بزرگتر بازاریابی در یک بخش بسیار گسترده است. شما نمی توانید همه چیز برای همه باشید. اگر شما به یک بازار فوق العاده خاص بروید و یک مشکل بسیار حاد و بسیار خاص را حل کنید بسیار موثر تر خواهد بود.
  • سیستم عامل های اشتباه: بازاریابان اغلب برای رسیدن به مشتریان در تمام سیستم عامل های رسانه های اجتماعی قرار میدهند. اما دقت کنید برای مثال اگر محصول شما برای افراد بالای ۵۰ سال است احتمالا نیازی نیست آن را در اینستاگرام، تیک توک یا برنامه های اینچنین قرار دهید. یا برعکس اگر برای نوجوانان است باید بدانید در کدام سیستم عامل تبلیغات کنید.
  • تمرکز بیش از حد بر روی محصولات: تمرکز بیش از حد بر محصول و تنها دیدگاه و نظرات خود که بسیار اشتباه است شما باید به نیاز ها و منافع مخاطبان نیز اهمیت بدهید.

چگونه بازار هدف خود را پیدا کنیم؟

تجزیه تحلیل بازار هدف چشم انداز سطح بالایی از زمینه کلی کسب و کار را فراهم میکند. این کار مزایای بسیار زیادی دارد و در توسعه کسب و کار موثر است. تجزیه و تحلیل بازار هدف شرکت شما میتواند انواع فرایندها، مطالعات و گزارش ها بسته به اهداف نهایی شما باشد.

بازار هدف شما جمعیتی است که در حال تلاش برای رسیدن به محصول یا خدمات شما هستند و شما باید این عوامل کلیدی را پیدا کنید:

  •  سن
  • جمعیت
  • درآمد
  • موقعیت جغرافیایی

علاوه بر این موارد باید عوامل کلی بازار را هم در نظر بگیرید:

  •  پتانسیل خرید
  • اندازه بازار
  • ایده های بازاریابی

در واقع انتخاب یک بازار هدف نیاز به شناخت مشتریان موجود و بررسی سرنخ ها دارد.

  • نوع مشتری: اولین قدم این است که مشخص کنید مشتریان شما مصرف کننده هستند یا خودشان نوعی کسب و کار هستند. با مصرف کنندگان عادی میتوان با زبان غیر رسمی صحبت و ارتباط گرفت اما مشتریان شرکت ها نیاز به ارتباط رسمی و قانع کننده تری برای دارند.
  • طبقه بندی جمعیتی: استفاده از ویژگی های جمعیت شناسی برای تعریف بازار هدف به معنای طبقه بندی آنها با توجه به سن، جنسیت، سطح تحصیلات، سطح درآمد، مذهب و …
  • قدرت خرید: قدرت خرج کردن و الگو های مشتریان فعلی خود را شناسایی کنید. این می تواند به شما در ایجاد استراتژی های قیمت گذاری موثر کمک کند و ترجیحات مالی و هزینه های مشتریان.
  •  نسل: اینکه محصول یا خدمات شما برای چه گروه سنی است.
  • تحقیقات رقیب: هنگامی که افرادی را که محصولات و خدمات شما استفاده میکنند میشناسید به رقبای خود نگاه کنید تا بازار هدف خود را شناسایی کنید. این تعیین میکند که آیا رقبا کسب و کار و مشتریان شما را همپوشانی می کنند یا خیر.

مطلب پیشنهادی:

بازاریابی درونگرا