logo
مدیریت کسب و کار

اطلاعاتی راجب کسب و کار خانوادگی بزرگی به نام شرکت کارگیل

اطلاعاتی راجب کسب و کار خانوادگی بزرگی به نام شرکت کارگیل

کارگیل به انگلیسی: cargill

این شرکت به عنوان غول صنعت کشاورزی شناخته میشود. از کسب و کارهای موفق خانوادگی توسط خانواده کارگیل مدیریت می شود که در سال ۱۸۶۵ تاسیس شده است و در حال حاضر به عنوان بزرگترین شرکت خصوصی جهان شناخته شده است. فعالیت این شرکت خرید و فروش انواع غلات، دانه های خوراکی، کالاهای کشاورزی، خوراک دام ها، نشاسته و روغن های گیاهی و... است.

تاریخچه شرکت کارگیل:

داستان از جایی شروع میشود که در سال ۱۸۶۵  "ویلیام والاس کارگیل" خانه را ترک کرده و یک زمین کشاورزی را در iowa خریداری میکند و فعالیت خود را آغاز میکند. سپس دو برادرش "سام و سیلوستر" به اون ملحق می شوند و باهم کسب و کار را گسترش دادند. قیمت بالای گندم و غلات در جنگ جهانی اول سود زیادی برای کارگیل داشت.

در همین زمان افراد زیادی از خانواده به این جمع برای کار پیوستند و هدف آنها این بود که شرکت را به عنوان یک رهبر تجارت غلات در ایالات متحده تبدیل کنند. آنها کسب و کار خود را بر این عنوان بیان میکنند: "یک چیز وجود دارد که ما همیشه به آن افتخار کرده ایم و آن این است که قول ما به اندازه پیوندمان خوب است."

اولین ضرر مالی آنها در سال ۱۹۲۰ اتفاق افتاد. که آنها در سال ۱۹۲۲ یک آزمایشگاه برای تجزیه تحلیل دقیق و اندازه گیری دانه ها تاسیس کردند. چند سال بعد تحول بزرگی در  کارگیل رخ داد و شرکت های زیادی را در سطح جهانی تاسیس کرد.

اما در پاسخ به چالش های اقتصادی تصمیم گرفت حقوق کارکنان را ۲۰ درصد کاهش دهد و برخی دفاتر را ببندد. بعد از جنگ جهانی دوم صنایع جدید در بازار در حال ظهور بودند و کارگیل مجبور بود با بازار همراه شود پس بسته بندی محصولات را جذاب تر کرد.

تصمیم گرفتند دفاتر در آمریکای جنوبی را دوباره راه اندازی کنند و کسب و کار بذر ترکیبی را شروع کنند همچنین سویا و دانه های روغنی را به محصولات خود اضافه کنند و این زمینه ای بود برای پیشرفت آنها در دهه های بعدی.

در طول  دهه محصولات کارگیل به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد تخم مرغ، کاکائو، قهوه، گوشت و مرغ، کود، آرد، آب میوه، بادام زمینی، نفت، لاستیک و نمک از جمله محصولات اضافه شده بودند. همینطور با افزایش نیاز و رضایت مشتریان کارگیل محصولات خود را افزایش میداد تا اینکه در سال ۲۰۰۳ برای اولین بار درآمد شرکت از یک میلیارد دلار فراتر رفت و کمک های جهانی او به نیاز مندان به ۲۲ میلیون دلار رسید.

که در سال ۲۰۱۰ درآمد این شرکت معادل ۱۱۶ میلیارد دلار شد. شمار کارکنان این شرکت بیش از ۱۴۰۰۰۰ نفر میباشد که در ۶۶ کشور در شعب مختلف مشغول به کار هستند. در حال حاضر ۸۵ ٪ از سهام این شرکت برای خانواده کارگیل و مک میلان است که خانواده مک میلان با ازدواج ویلیام به این خانواده اضافه شدند.

یک شعار جالب از شرکت کارگیل: "ما آرد در نان شما هستیم، گندم در رشته شما هستیم، نمک رویه سیب زمینی سرخ کرده شما هستیم، شکلات در دسر شما هستیم، شیرین کننده در نوشابه شما هستیم، روغن در سس سالاد شما، ما پنبه در لباسهای شما هستیم."

استراتژی های شرکت کارگیل:

در سه اولویت آب و هوا، آب و زمین و مردم. تیم آنها زنجیره ای برای حفاظت از منابع طبیعی، حفاظت از جنگل ها، احیای زمین های تخریب شده، احیای خاک و پر کردن منابع آب از جمله فعالیت های این شرکت است.

آنها میگویند میدانند کشاورزی نقش زیادی در مقابله با چالش های آب و هوایی، ناامنی های غذایی (غذای ناسالم) دارد و برای همین آنها کشاورزان را از دانشگاه ها، سازمان های غیر دولتی، سیاست گذاران جمع آوری کردند تا یک بخش کشاورزی پایدار یعنی یک چشم انداز برای مردم این زمان و آیندگان ایجاد کنند. اما آنها بیشتر نوآوری میکنند.

به عنوان مثال انتشار گاز gpg و ترویج راه حل های سوخت دایره ای که کارگیل اخیرا آن را تکمیل کرده است. یعنی روغن های پسماند و پسماندها را به سوخت های تجدیدپذیر تبدیل میکند.

همچنین عملکردهایی برای مصرف کمتر آب و جلوگیری از هدر رفتن آن داشتند. اما استراتژی پایدار کارگیل این است "اول مردم بودن" چه معنی دارد؟ به معنی رعایت حقوق بشر این شرکت سالهاست که برای تغذیه مردم در سراسر جهان کار میکند بهبود دسترسی به غذا، تنوع، مواد غذایی ایمن از جمله کارهای بشر دوستانه‌ایست که این شرکت بسیار به آن اهمیت میدهد و ۱۶۳ میلیون دلار روی این موضوع سرمایه گذاری کرده است.

مقایسه رقبا با شرکت کارگیل:

Findus Sverige Cofco

Cargil

نام
خصوصی دولتی خصوصی نوع
1903 1949 1865 سال تاسیس
کارل اکسل تولین ساساک ویلیام دبلیو کارگیل  موسس
220 110،896 بیش از ۱۴۰٫۰۰۰ تعدا کارکنان
مواد غذایی دریایی و کنسروها نفت و مواد غذایی موادغذایی، غلات، آشامیدنی، کشاورزی حوزه کاری

مطلب پیشنهادی:

چگونه کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنیم؟