logo
راهنمای ایجاد کسب و کار جدید

مهارت ها ی لازم برای ایجاد کسب و کار

مهارت ها ی لازم برای ایجاد کسب و کار

یادگیری شیوه ی ایجاد کسب و کار یا مهارت های شرکتی میتواند به شما کمک کند یک قدم به تبدیل شدن به یک مدیر خوب نزدیک تر شوید. دانستن ضروری ترین مهارت های مربوط به کسب و کار بسیار ارزشمند است.

مهارت های کسب و کار چیست؟

مهارت های کسب و کار مجموعه ای از مهارت های محل کار است که برای موفقیت کسب و کار ضروری است. داشتن درک قوی از کسب و کار میتواند به شما کمک کند تا حرفه ی خود را در زمینه خودش جلو ببرید. مهارت هایی که در ساخت و پیشرفت کسب و کار شما بسیار مهم هستند. در اینجا چند نمونه از وظایف شغلی وجود دارد که شامل این مهارت های ضروری است:

  • تیم سازی و واگذاری وظایف
  • مذاکره در مورد فروش با مشتریان
  • ارتباط موثر با اهداف و چشم انداز یک پروژه
  • بودجه بندی و شناسایی جایگاه مالی
  • ایجاد روابط موفق با مشتریان
  • ایجاد محیط مناسب برای کار
  • ارزیابی ریسک ها و پاداش ها
  • ایجاد شبکه

چرا مهارت تجاری مهم هستند؟

مهارت های تجاری یک جزء اساسی برای شروع و مدیریت یک سازمان هستند. مهارت های کسب و کار میتواند شما را در سرعت پیشرفت همراهی کند. مزایای این مهارت ها:

  • ارتباط عالی با مشتریان
  • افزایش عملکرد ها و سود آوری
  • ایجاد یک پایه مالی قابل اعتماد
  • فرهنگ سازمانی
  • ایجاد انگیزه
  • کمک به فروش و بازاریابی

مهارت های اصلی هر کسب و کار

مهارت های مرتبط با کسب و کار در زمینه های زندگی هم مفید هستند از جمله تیم سازی و ورزش به درد شما میخورند. علاوه بر این آنها مهارت های علمی و ارزشمندی هستند که فرد میتواند بدون صدمه وارد کردن به حرفه ی خود آنها را تقویت و توسعه دهد.  بیایید با هم نگاهی دقیق تر به مهارت های کسب و کار بیاندازیم:

1- تنظیم هدف

تعیین هدف بخشی جدایی ناپذیر از موفقیت در کسب و کارها است. شما میتوانید اهداف بلندمدت و کوتاه مدت را در هر جنبه ای از زندگی حرفه ای خود مشخص کنید. اینکه آیا شما در حال کار بر روی یک پروژه ی عظیم یا به دنبال بهبود استراتژی بازاریابی خود هستید؟ مهم است که اهداف خود را به وضوح مشخص کنید چون کمک میکند چشم انداز خود در نظر داشته باشید.

2- رهبری

اگر میخواهید در زمینه ی کاری خود پیشرفت کنید و یا به نقش های مدیریت برسید و یا به عنوان یک مدیر شما نیاز به هوش هیجانی و مهارت های بین فردی عالی دارید تا توانایی جذب بهترین افراد برای دستیابی به اهداف را داشته باشید. برای تبدیل شدن به یک رهبر موثر، با مثال رهبری کنید و ارزش های قوی داشته باشید که برای تیم خود الهام بخش باشید.

3- تفکر انتقادی

کارفرمایان دوست دارند مهارت های علمی مانند تفکر انتقادی و حل مسئله را در محل کار ببینند زیرا به آنها نشان میدهد که شما یک فرد منطقی هستید که می تواند به صورت خلاقانه فکر کند. توانایی تجزیه و تحلیل موقعیت ها و اطلاعات در هنگام بروز مشکلات بسیار به شما کمک میکند. همچنین داشتن یک ذهن خلاق به شما اجازه میدهد تا به فرایند ها و استراتژی های جدید و نوآورانه فکر کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

4- ارتباطات

ارتباطات و مهارت های بین فردی نقش کاملا حیاتی برای شما ایفا میکند. برای بیان ایده های خود به کارفرمایان، مشتریان و یا سازمان های مرتبط به این مهارت نیازی دارید. برای پیشرفت در هر محیط کاری نه تنها به ارتباط کلامی قوی نیاز دارید بلکه زبان بدن شما نیز نقش مهمی دارد. اطمینان حاصل کنید که زبان غیر کلامی شما را به عنوان یک فرد با اعتماد به نفس و قابل اعتماد نشان میدهد.

5- مدیریت مالی

دانستن اینکه چگونه امور مالی خود را به طور موثر مدیریت کنید برای موفقیت در کسب و کار ضروری است. از تعیین بودجه برای یک پروژه تا محاسبه بازده سرمایه گذاری داشتن حداقل مهارت های حسابداری اساسی برای کنترل جریان نقدی و افزایش سودآوری ضروری است. اگر به فکر شروع کسب و کار جدید هستید باید درک درستی از وضعیت مالی داشته باشید.

6- شبکه سازی

در کسب و کار، شبکه سازی یعنی چه کسی را میشناسید و چه چیزی می دانید به همین دلیل مهم است. توانایی ایجاد روابط بلند مدت با متخصصان در زمینه ی خود، فرصت های فراوانی را برای شما ایجاد میکند. هر فردی که با آن ارتباط برقرار میکنید مجموعه یا از مهارت های ارزشمند است که آن را با شما به اشتراک میگذارد. حضور در سیستم عامل ها و رسانه های اجتماعی همچنین مبادله ی کارت های کسب و کار برای تقویت تصویر حرفه ای شما ضروری است.

مطلب پیشنهادی:

شبکه سازی

7- مدیریت زمان

 زمان در هر کاری بسیار ارزشمند است، در کسب و کار هم اهمیت زیادی دارد. برنامه ریزی و اولویت بندی نه تنها به روز کاری شما اضافه میکند و به کارهای بیشتری می رسید بلکه شما را به سمت اهدافتان بهتر سوق میدهد. تعیین زمان بخش مهمی از مدیریت زمان است همچنین ایجاد لیست کارهای انجام شده و استفاده از ابزار های گردش کار دیجیتال پروژه ها را ساده تر میکند.

8- مذاکره

در کسب و کار مهارت های مذاکره برای دستیابی به نتایج مطلوب به ویژه در بخش های فروش و بازاریابی ضروری است. مذاکره با مشتریان، بستن قراردادها، توافق بر دستمزد ها بسیار به شما کمک میکند. مذاکره را شما با زمان و تمرین می توانید یاد بگیرید. به یاد داشته باشید که گوش دادن خوب، جزو همین تمرینات است. بداهه سخن گفتن یکی دیگر از تمرینات تقویت مذاکره است.

9- مدیریت پروژه

 کسب و کارها نیاز به برنامه ریزی و نظارت زیادی دارند. این یعنی یک مدیریت خوب برای پروژه مهم است زیرا باید همه چیز را کنترل کنند. مدیریت شامل طیف وسیعی از مهارت ها است مانند شناسایی ریسک، برنامه ریزی، زمان بندی، تیم سازی، حل مشکلات و واگذاری وظایف.

10- بازاریابی

مهارتهای بازاریابی و دانش برای کار در یک کسب و کار برای به دست آوردن مشتریان و ماندن در بازار رقابت حیاتی است. داشتن درک درست از نحوه ی عملکرد تبلیغات دیجیتال برای تعامل بیشتر با مشتریان ضروری است. مانند داشتن دانش در مورد سئو داشتن مهارت نوشتن قوی برای ایجاد محتوای خوب و مفید.

11- خلاقیت

توانایی تفکر خلاقانه بخش جدایی ناپذیر از حل مسئله است. شما به یک عضو مهم از هر سازمان و تیم خواهید شد اگر توانایی حل مشکلات و ایده های خلاق داشته باشید. یکی از راه های تقویت خلاقیت سازگار شدن با تغییرات تکنولوژی است همچنین بهتر است در صنعت خود همیشه به روز باشید.

چگونه مهارت های کسب و کار خود را بهبود ببخشیم؟

با دوره های آنلاین، کتاب ها و پادکست ها میتوانید هر کجا و هر زمانی به آموزش این کسب و کارها دسترسی داشته باشید. در طول تایم استراحت در محل کار میتوانید به پادکست ها گوش دهید. یک کلاس آنلاین در آخر هفته ها شرکت کنید. شما میتوانید راهی برای تقویت این مهارت ها پیدا کنید با توجه به شیوه  و سبک زندگی خود. قبل از شروع یک مهارت را انتخاب کنید. شما نمی توانید همه ی مهارت ها را با هم یاد بگیرید بنابراین با چیزی واقع بینانه شروع کنید مهارتی که با اهداف شغلی شما هماهنگی دارد.

مطلب پیشنهادی:

آشنایی با کار تیمی و تیم سازی