logo
ارتقا و توسعه کسب و کار

چه اقداماتی برای رشد وبسایتمان انجام دهیم؟

چه اقداماتی برای رشد وبسایتمان انجام دهیم؟

وب سایت شما یک بخش مهم اتصال شما با مشتریانتان است پس قطعا در به دست آوردن سود شما از بازار هم اهمیت بالایی دارد. شما باید درک کنید برای چه چیزی تلاش میکنید و چه چیزی اشتیاق شما را برای آن دو چندان میکند؟ و هدف شما چیست؟ شما باید تاکتیک ها را بدانید. این چیزی است که ما در این مقاله بر آن تمرکز میکنیم. این مهم نیست که سایت خود را چگونه ساخته اید، هنگامی که وب سایت شما در حال اجرا است باید در مورد چگونگی ترویج آن فکر کنید. اگر سایت فروشگاهی دارید باید به دنبال مشتریان باشید، اگر در حال وبلاگ نویسی هستید باید حداکثر تعداد خوانندگان را جذب کنید.

چگونه رشد وب سایت را تامین کنیم

تمام استراتژی های مختلف زیر مهم هستند و ارزش توجه دارند. برخی از آنها رایگان است اما برخی از آنها با هزینه ی کمی انجام میشوند. با این حال همه آنها نیاز به زمان و مهارت دارند که ممکن است یک کارآفرین اطلاعاتی راجب آنها نداشته باشد. به هر حال باید دقت کنید که این استراتژی ها نیاز به صرف وقت و هزینه دارند، در واقع اگر قصد پیشرفت را دارید باید برای وب سایت خود پول و زمان خرج کنید در غیر این صورت راکد و محدود  و مانع رشد و موفقیت شما خواهد شد.

رسانه های اجتماعی

یک وب سایت بدون حضور فعال در رسانه های اجتماعی مانند فریاد زدن در باد است. به جرات میتوان گفت که بخش زیادی از ترافیک وب سایت شما از طریق فعالیت شما در  رسانه های اجتماعی شما می آید. رسانه های اجتماعی به راحتی مقیاس پذیر و یک راه فوق العاده برای ارتباط مخاطبان هدف شما است. اینکه دقیقا از کدام پلتفرم ها استفاده می کنید و یا چگونه استفاده میکنید بستگی به کسب و کار شما دارد. در واقع شما باید در تبلیغات رسانه های اجتماعی هزینه کنید تا توسط افراد مناسب دیده شوید.

مطلب پیشنهادی:

افزایش اورگانیک(طبیعی) بازدید و فالور اینستاگرام

 سئو(بهینه سازی موتور جستجو)

 داشتن یک وب سایت فوق العاده جذاب، در صورتی که مردم نتوانند آن را پیدا کنند از دست رفته است. بنابراین اطمینان از اینکه محتوای وب سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است بسیار مهم است. بسیاری از استراتژی های سئو مانند متن جانشین برای  تصویر  یا توضیحات متا و … وجود دارد. قبل از این موارد شما باید در مورد چگونگی رقابت در شرایط سئو و تجزیه تحلیل کلمات کلیدی کار کنید. مراقبت از سئو سایت یک کار تمام وقت است. بسیاری از استارتاپ ها این کار را به افراد متخصص در این کار میسپارند.

وبلاگ نویسی و تولید محتوا

ارتباط نزدیک با سئو و ارائه یک راه تازه برای توسعه محتوا، وبلاگ نویسی است. وبلاگ نویسی برای سئو در صفحه است. ترافیک بیشتری را به وجود می آورد و افراد را در آنجا نگه میدارد. این یک رابطه با مخاطبان شما ایجاد میکند و آنها از نام شما آگاه خواهند شد. حتی فردی که با دلیل خاصی وارد صفحه وب سایت شما نشده است میتواند با دیدن چند محتوای خوب به مسیرش تغییر کند.

تبلیغات کلیکی یا ppc 

راهی برای پریدن به بالای نتایج جستجو است تا افرادی که اصطلاحات مربوطه را جستجو میکنند ابتدا به وب سایت شما هدایت شوند. این یک راه آسان است و برای نشان دادن برند شما توسط افراد مناسب در زمان مناسب است. در واقع شما باید کلمات کلیدی تجاری مرتبط را کشف کنید و از آنها استفاده کنید. این ارزان نخواهد بود اما میتواند فوق العاده باشد.

مطلب پیشنهادی:

رایج ترین و موثر ترین روش های تبلیغاتی

ارجاعات یا لینک خارجی

اینکه از سایت خودتان به وب سایت های دیگر لینک دهید بسیار قدرتمند است. مردم توصیه ها را دوست دارند. این اعتماد را نسبت به شما بیشتر خواهد کرد. همچنین به مرور شما توسط سایت های مورد اعتماد دیگر توصیه خواهید شد. شما میتوانید برای اینکار از سایت های دیگر درخواست کنید. اما به سادگی با تولید محتوای عالی آنها شما را به دیگران توصیه خواهند کرد. سرمایه گذاری، زمان و تلاش برای ایجاد محتوای عالی در دراز مدت از بسیاری از جهات نتیجه خواهد داد.

(microdata)میکرودیتا 

 مطمئن شوید که وب سایت شما با طرحواره میکرودیتا توسعه یافته است. هر کسی که مسئول به روزرسانی وب سایت شما است میداند که در این زمینه چه کاری انجام میدهد. این مراحل ربات های موتورهای جستجو را برای پیدا کردن و فهرست بندی صفحات مختلف سایت شما هدایت میکند.

لینک های داخلی

در هم تنیده شدن ساختار داخلی سایت شما بر سئو شما تاثیر میگذارد. لینک های داخلی به لینک هایی گفته میشود که مطالب دیگر سایت را یا بخش های دیگر آنرا به افراد پیشنهاد میکند که آنها را مشهاده کنند. این کار فرد را بهتر راهنمایی میکند  و برای سئو سایت خوب است. هرچه کاربر بیشتر در سایت شما بماند احتمال بیشتری وجود دارد که خرید کند و یا شما از گوگل امتیاز بگیرید و رتبه مطالبتان بالاتر رود.

سایت پاسخگو

اگر میخواهید وبسایت خود را رشد دهید ضروری است که وب سایت شما پاسخگو باشد و می تواند به راحتی از یک گوشی هوشمند به شما دسترسی داشته باشند. کاربران نباید برای خواندن مطالب شما از عینک بزرگنمایی و زوم کردن استفاده کنند. اگر چنین باشد آنها سایتی پیدا خواهند کرد که نیازی به این کارها ندارد.

سایت سریع

به طور مشابه اگر میخواهید سایت شما رشد کند باید خیلی سریع بالا بیاید. اگر تعداد زیادی بازدید کننده داشته باشید این اتفاق می افتد که سایت شما برای برخی افراد به زودی و به خوبی بالا نیاید و همین باعث میشود آنها از صفحه سایت شما خارج شوند.

کمک به جامعه

علاوه بر کمک به جامعه ی وب سایت خود به عنوان یک برند و نام تجاری باید برای جامعه خود مفید باشید. همیشه مشارکت با کیفیت های بالا داشته باشید و به موضوعات ارزشمند بپردازید.

تجزیه و تحلیل داده ها

در مرحله ی راه اندازی خیلی مهم است که از تمام داده های موجود استفاده کنید و میتوانید از Google Analytics استفاده کنید تا واقعا کشف کنید که چه چیزی با وب سایت شما کار میکند و چه چیزی عملکرد آنرا خنثی میکند و پیشنهاد میشود که محتوای تبلیغاتی را مطابق آن انتخاب کنید. سپس توجه خود را به هرگونه اطلاعاتی که میتوانید در مورد بازار و رقابت خود جمع آوری کنید، جلب کنید.

یک وبسایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک وب سایت خوب باید تمرکز کند که کاربر تجربه ی خوبی از آن داشته باشد. اینکه افراد به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند و آنچه نیاز دارند پیدا کنند. اما چگونه این تجربه ارزشمند را به آنها ارائه میدهیم؟

منوی آسان

برای بازدیدکنندگان، منو به عنوان یک لنگر عمل میکند. یک ستاره که به هنگام پیدا کردن اطلاعات مناسب می توانند به آن رجوع کنند. محتوای خود را به گونه ای گروه بندی کنید که برای بازدید کنندگان شما بصری باشد و به وضوح هر صفحه را برچسب گذاری کنید تا بازدیدکنندگان بدانند بعد از کلیک چه چیزی قرار است ببینند.

یک نوار جستجو

بازدیدکنندگان را به محتوای مورد نیاز خود سریعتر می رساند. یک نوار جستجو در سایت شما فورا هر محتوایی را که حاوی کلمه کلیدی است بازدیدکنندگان شما در آن تایپ می کنند برساند. به این ترتیب آنها در عرض چند ثانیه به محتوای مورد نیاز خود خواهند رسید.

صفحه اصلی سازمان یافته

صفحه اصلی شما اولین تصور هر فرد از ورود به سایت شما است. بهترین های خود را با یک صفحه اصلی که اطلاعات را بخش به بخش ارائه می دهد و هر منطقه را به وضوح برچسب گذاری کرده است و توصیفات مورد نیاز را به تصویر کشیده است. (موارد مهم مثل اطلاعات در مورد شرکت شما، اطلاعات کلیدی، توصیفات راجب ثبت نام، انجمن ها و جوایز و ...)

اطلاعات کلیدی در مورد شرکت شما

بازدیدکنندگان برای اطلاعات بیشتر وارد سایت شما میشوند، شما باید اطمینان حاصل کنید که همه ی اطلاعات کلیدی سازمان خود را در اختیار آنها گذاشته اید. هر توضیحی که کمک میکند تا آنها راحتتر و آگاهانه تر تصمیم گیری کنند.

متن سازمان یافته و قابل دسترس

نحوه ی نمایش این موارد بسیار مهم است. از متن های خیلی بزرگ پرهیز کنید و سعی کنید متن را کاملا قابل فهم بنویسید این همان چیزی است که افراد را به ادامه ی خواندن تشویق می کند. شما میتوانید از نقاط گلوله ای و کوتاه کردن پاراگراف ها به بهبود خوانایی کمک کنید. سعی کنید که فونت و رنگ را به درستی انتخاب کنید.

اطلاعات تماس

آدرس،  ایمیل و شماره تلفن شرکت در یک مکان بصری در وب سایت خود مانند پاورقی نمایش دهید.دسته های رسانه های اجتماعی دقیق را نیز شامل میشود تا بازدید کنندگان بتوانند به شما به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند.

یک پایان ساده

اضافه کردن محتوای جدید و تغییر طراحی ضروری است. هرچه ایجاد تغییرات آسانتر باشد، سریعتر می تواند محتوای جدید را به مخاطبان شما معرفی کند.

چه چیزی باعث میشود یک وب سایت ضعیف باشد؟

یک وب سایت ضعیف چیزی است که نیاز های بازدیدکنندگان را برآورده نمیکند. این میتواند به عواملی که در وب سایت شما وجود دارد اما به اشتباه وجود دارد بستگی دارد. چند مورد از آنها:

  • در اولین قدم و مهم ترین ( محتوا)
  • مطالب نوشته شده برای موتور جستجو نه برای مردم
  •  زمان بارگیری پایین و آهسته
  •  یک وب سایت که در تلفن همراه نمایش داده نمیشود
  • لینک های شکسته یا عنصر نادرست
  • نبودن فراخوان برای عمل
  • طراحی قدیمی

مهمترین صفحه ی یک وب سایت کدام است؟

صفحه اصلی شما ویترین شماست. این به این دلیل است که صفحه اصلی یک خوش آمدگویی دیجیتال است که شرکت شما را به جستجوگران کنجکاو که به دنبال محصول یا خدماتی هستند که ارائه میدهید معرفی می کند. چه چیزی شما را متفاوت میکند این است که شما این اطلاعات را به گونه ای سازماندهی کنید که به راحتی برای افراد قابل مشاهده و جذاب باشد. آنها را طوری بچینید که بازدیدکنندگان را فریب دهید تا کلیک کنند و ادامه را بخوانند. اما با این حال صفحه اصلی شما تنها صفحه مهم سایت شما نیست صفحه درباره ی شما، صفحه تماس و وبلاگ برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان حیاتی هستند.

حدودا چند مطلب وبلاگ در سایت خود قرار دهیم؟

اگر شما وب سایت جدیدی دارید که تازه راه اندازی شده است برای مثال کمتر یک سال است که وب سایت خود را راه اندازی کرده اید در ماه حدودا 6 تا پست در نظر بگیرید. تمرکز خود را بر رویه خوشه های موضوعی مهم و امیدوارکننده که با نام تجاری شما هماهنگ است بگذارید.

اما اگر وبلاگ و وب سایت بالغ تری دارید که در حال حاضر درحال رتبه بندی است هدف خود را رویه 2 تا 4 وبلاگ با کیفیت بالا در ماه تمرکز کنید.  پیچیدگی محتوای شما اهمیت بالایی دارد. شما باید کیفیت را بر کمیت اولویت دهید.

بهترین ساعات برای انتشار های وبلاگ چیست؟

زمان بندی بهینه برای انتشار های وبلاگ می تواند بر اساس چندین عامل متفاوت باشد.

  • هدف وبلاگ چیست؟ هدف وبلاگ خود را در نظر بگیرید. آیا هدف شما کسب درآمد از طریق فروش است یا چیز دیگری. زمان بندی بر اساس اهداف شما متفاوت است.
  • افراد شب ها و در آخر هفته ها زمان بیشتری برای وبسایت گردی دارند.
  • بهترین زمان برای انتشار وبلاگ در روزهای عادی ظهر و عصر است. به طور استاندارد ساعت 3 ظهر زمان خوبی است.
  • وبلاگ صبح زود بین ساعت 7 تا 1 بعدازظهر است. اما ساعت بهتر در صبح از 9 تا 10 صبح است.

ترافیک در این ساعات به صورت زیر است:

صبح( 7 صبح تا 9 صبح) ترافیک زیاد برای افرادی است که قبل از شروع ساعات کاری آنلاین میشوند.

زمان نهار(12 ظهر تا 2 بعدازظهر) این ساعت معمولا افراد در حال خوردن نهار و استراحت هستند و آنلاین هستند.

پس از کار(4 بعدازظهر تا 7 بعدازظهر) ترافیک در این ساعات بیشتر است.

چگونه میتوانم به طور موثر وبلاگ خود را تبلیغ کنم؟

  1. بهینه سازی سئو: تحقیق کلمات کلیدی و بک لینک ها و تکنیک های دیگر
  2. پادکست ها
  3. مشارکت در رسانه های اجتماعی
  4. بازاریابی ایمیل
  5. شکل کلی سایت

ممکن است درک کلی از موتور های جستجو و اهمیت آن نداشته باشید. یک تعریف کلی از آن برای شما در نظر گرفته ایم که ممکن است شما را به خوبی توجیه کند.

قابلیت ها و دید موتور جستجو

دید موتور جستجو به این اشاره دارد که چگونه اغلب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر میشود. این ترکیبی از شیوه های سئو، مانند کیفیت محتوا و تعامل کاربر است که نشان دهنده دسترسی به سایت شما است. دید موتور جستجو بالا به کلیک ها، سرنخ ها و … است. استفاده از ابزارهای سئو و درک معیارهای آن می تواند تلاش های شما را هدایت کند.

موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده برای خزیدن، فهرست بندی و رتبه بندی صفحات وب استفاده میکنند و عواملی مانند ارتباط، کیفیت و تجربه کاربری را ارزیابی میکنند. سئو در واقع محتوای وب شما را با این الگوریتم های هماهنگ میکند. اما این الگوریتم ها دائما در حال بروزرسانی و تغییر هستند و ممکن است که آنچه دیروز برای وب سایت شما کار میکند امروز دیگر موثر نباشد. پس مطالعه و درک این الگوریتم ها بسیار مهم است.

مطلب پیشنهادی:

حفظ مشتری