logo
ارتقا و توسعه کسب و کار

رایج ترین و موثر ترین تکنیک های تبلیغاتی و علت کارایی آنها

رایج ترین و موثر ترین تکنیک های تبلیغاتی و علت کارایی آنها

به نظر شما یک تکنیک تبلیغاتی موثر چیست؟

کشف تکنیک های تبلیغاتی موثر میتواند به شما کمک کند که مشتریان بیشتری را جذب کنید. یاد بگیرید چگونه احساسات را با طراحی های خود تحریک کنید. مثلا تصاویر خیره کننده یک راه قدرتمند است برای تبلیغات شما که کمک میکند خدمات شما را به صورت بصری توصیف کند و پردازش آن را برای افراد آسان تر کند.

روش های تبلیغاتی

تبلیغات روش های متفاوتی دارند مثلا تبلیغات سنتی که شما با آنها به خوبی آشنایی دارید مانند بیلبورد ها، ایمیل ها، تبلیغات چاپی، پخش کارت های کوچک معرفی(کارت ویزیت) و … اما آنچه که امروزه مهم است تبلیغات دیجیتالی است که متفاوت از تبلیغات چاپی هستند و هدف آنها ایجاد انگیزه است.

  • تبلیغات نمایشی: معمولا در قاب تبلیغات بنری است که در وبسایت ها و در برخی از برنامه های گوشی ظاهر میشود.شامل عناصر ویدیویی، صوتی و… است.
  • تبلیغات از جستجوها در مرورگرها: در نتایج گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو از تبلیغات شما رونمایی میشود. این تبلیغات متنی هستند اغلب همراه با یک تصویر کوچک و یک پیوند که مراجعه کننده به سایت شما منتقل میشود.
  • تبلیغات ویدیوی: این تبلیغات میتوانند در رسانه ای اجتماعی مانند، یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک و … استفاده شوند. انتظار می رود که تبلیغات ویدیویی در تلفن های همراه مشتریان بیشتری جذب کند.

باید بدانید که با کشف بشر در مورد بازاریابی عصبی و تاثیراتی که تبلیغات بصری بر روی مغز می گذارد اکثر تبلیغات بصری است همچنین کسب و کاری نیست که از این قاعده مستثنی باشد و نتواند از این تبلیغات استفاده کند. بنابراین ما تکنیک های اصلی تبلیغات بصری را کامل توضیح خواهیم داد.

موثرترین تکنیک های تبلیغاتی بصری

احتمالا تبلیغات برای هر کسب و کاری یک چالش محسوب می شود زیرا این سوال پیش می آید که چه تبلیغاتی وجود دارد و کدام  تبلیغات موثرتر است قطعا شما هم برای همین موضوع به این مقاله مراجعه کرده اید. در این مقاله سعی داریم که همه ی روش های تبلیغات را مورد بررسی قرار دهیم:

قانون یک سوم و میانگین طلایی

آناتومی یک بنر تبلیغاتی یا یک شبکه از چند بخش، از جمله فرمت، خطوط جریان، ماژول ها، مناطق فضایی، ستون ها، ردیف ها، نشانگر ها تشکیل شده است. در حالت کلی هم میتوان طرح ها را بصورت متقارن یا نامتقارن رسم کرد. این قانون از دوتا تکنیک تشکیل شده است یکی قانون یک سوم و دیگری میانگین طلایی این قوانین به طراحان کمک میکنند که عناصر را در یک فضا به گونه ای قرار دهند که از نظر بصری جذاب باشند. قانون یک سوم، بوم یا صفحه را به 6 مستطیل مساوی تقسیم میکند، دو ردیف و سه ستون. با قرار دادن عناصر مهم در نقاط متقاطع مستطیل، تعادل بصری حفظ می شود مانند تصویر پایین. قانون طلایی از یک روند از چپ به راست یا برعکس پیروی میکند که که عناصر به شیوه ای هماهنگ در یک سمت استفاده می شوند.

روانشناسی رنگ

استفاده آگاهانه از رنگ بسیار مهم است. این تکنیک برای هر تبلیغی موثر است. کمی اشتباه در انتخاب رنگ می تواند در نظر دیگران بسیار تاثیر گذار باشد.رنگ پس زمینه، فونت ها و باقی عناصر باید به خوبی انتخاب شود. تبلیغات خلاقانه و هوشمندانه یک تکنیک فوق العاده است که خیلی ها آن را دست کم میگیرند. ما در مقاله روانشناسی رنگ  مفصل در این مورد صحبت کردیم برای راهنمایی بیشتر به آن مقاله مراجعه کنید.

زبان بدن

در تبلیغات ویدیویی، رنگ و فضای پس زمینه همچنین زبان بدن، اعتماد بنفس و موارد دیگر مهم است و هر کدام حسی به تماشاگر انتقال میدهد. زبان بدن یک زبان غیر کلامی است مثلا نحوه ایستادن، نشستن، لبخند زدن و … میتواند اطلاعاتی را به مخاطب منتقل کند. اکثر تبلیغات ویدیویی که مشاهده میکنید از بازیگران و یا افراد مشهور استفاده میکنند زیرا آنها به واسطه ی شغلی که دارند مسلط به زبان بدن هستند.

 نماد

یک تکنیک با نمادگرایی است. استفاده از استعاره ها و تشبیهات ابزارهای این تکنیک هستند. به عنوان مثال می توان بوی یک کرم دست را با بوی گل های بهار تشبیه کرد. استفاده از نمادگرایی میتواند ظریف و مبهم باشد. به عکس پایین دقت کنید این چه نمادی است و نشانه ی چیست ؟ شرکت مک دونالد چه هدفی از این طرح داشته است؟ پوستر زیر نشان دهنده یک رویداد و مراسم به اسم هالوین است  که بین مردم جهان محبوب است و مک دونالد با این پوستر به پیشواز آن رفته است.

مطلب پیشنهادی:

طراحی لوگو چیست و چرا مهم است؟

 

تبدیل شی بی جان به موجود زنده

در این تکنیک  از موجودات غیر زنده استفاده میشود یعنی آنها در ویدیو یا تصاویر در حال راه رفتن هستند یا اینکه صحبت میکنند و یا آواز میخوانند. خیلی وقت است که این سبک تبلیغات استفاده میشود حتما دیده اید که برای بادام زمینی ها، بستنی ها و … دست و پا می گذارند و در حال صحبت کردن هستند. این تکنیک در حال مرگ نیست استفاده درست و حرفه ای از این تکنیک بسیار جذاب جالب خواهد بود.

جذابیت عاطفی

تقریبا هر شخصی دارای احساسات است. تبلیغات تلویزیونی اغلب از این تکنیک استفاده میکنند. این تبلیغات با استفاده از داستان ها قصد دارند بر روی احساسات مخاطبان هدف تاثیر بگذارند. این تبلیغات برای همه کسب و کارها ممکن است پاسخگو نباشد باید بررسی شود که مصرف کننده واقعا با این کلیپ تحت تاثیر قرار بگیرد نه اینکه احساس کند در حال مسخره شدن و فریب خوردن است.

انیمیشن و موشن گرافی

استفاده از انیمیشن مربوط به تصاویری است که به جای فیلمبرداری به شخصیت های انسانی متحرک است یعنی نسخه متحرک یک تصویر. برای تبلیغات کوتاه استفاده میشود. این تکنیک توجه را خیلی سریع به خود جلب میکند و بسیار موفق است.

پشت صحنه

یک راه خوب برای رسیدن به مشتریان این است که به مشتریان نشان دهید که چگونه درون یک شرکت کار میکند. از طریق رسانه های اجتماعی با اشتراک تصاویر و فیلم های خلاقانه از پشت صحنه و نحوه ی فعالیت در شرکت، مشتریان را جذب کنید. میتواند شامل عکس هایی از تیم در دفتر کار باشد یا یک تور ویدیویی از محصولی که مشتریان بیشتر به آن علاقه دارند.

انجمن

برخی از تکنیک های تبلیغاتی بیشتر به روانشناسی متکی هستند. این مورد در مورد تکنیک انجمن هم صدق میکند. فرض کنید که بین یک تصویر و بیننده یک ارتباط برقرار شود مانند مکان خاص یا نوستالژی یا استفاده از وسایل خاص باشد. مثلا تبلیغات الان پر زرق و برق تر هستند اگر دقت کنید میبینید که ساعت مچی در تمام تبلیغات حضور دارد یعنی این کار میتواند مشتریان را مجبور به دیدن کند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم که راه های تبلیغاتی بصری و تکنیک های متفاوتی را بیان کنیم قطعا با استفاده ی درست از این موراد میتوانید به خوبی یک بنر تبلیغاتی یا یک ویدیوی تبلیغاتی برای کسب و کار خود داشته باشید. ما همچنین در مقاله ی طراحی لوگو و همچنین در مقاله ی روانشناسی رنگ ها نکات مهمی را در اختیار شما گذاشته ایم.