logo
ارتقا و توسعه کسب و کار

چگونه مردم را برای خرید محصولمان راضی کنیم؟

چگونه مردم را برای خرید محصولمان راضی کنیم؟

حتما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه میتوانید محصولات خودتان را به مشتری ها معرفی کنید و آنها واکنش مثبت نشان داده و در نهایت محصول شما را خریداری کنند. شاید به این دلیل است که پیشنهاد شما و نوع بیان شما مناسب نیست.

هنگامی که شما قادر به یک پیشنهاد عالی هستید مردم نمی توانند پیشنهاد شما را رد کنند. یعنی تصور کنید پیشنهاد شما اینقدر خوب است که غیر قابل مقاومت است و هرگز مشکل فروش نخواهید داشت، البته افرادی همواره وجود دارند که در اصل مشتری نیستند و فقط آمده اند که وقت شما را هدر دهند تا به مشتری های واقعی کمتری رسیدگی کنید. شما باید آنها را هرچه سریع تر شناسایی کنید و از دایره مشتریانتان خارج کنی.

یک پیشنهاد عالی چگونه است؟ چگونه می توانم این کار را انجام دهم؟

1- فروش آنچه مردم میخواهند

بهتر است قبل از خواندن یک قلم و کاغذ بیاورید زیرا این نکات بسیار مهم هستند. این شاید بدیهی و ابتدایی باشد اما شما باید تمرکز خود را بر فروش آنچه مردم میخواهند بگذارید نه آنچه شما فکر میکنید آنها میخواهند. ممکن است شما آب معدنی بفروشید اما مردم فقط بطری آب معدنی را بخواهند.

2- تهیه یک لیست کامل از ویژگی ها و مزایا

این موضوع ممکن است کمی طول بکشد اما شما باید آن را انجام دهید. ابتدا ویژگی محصول را مشخص کنید و سپس نفع مشتری از خرید محصول را بنویسید. یک نمودار با ویژگی در یک طرف و یک مزیت در طرف دیگر ایجاد کنید. برای راحتی بیشتر میتوانید از مشتری ها هم کمک بگیرید و نظرشان را لحاظ کنید. 

فرض کنید شما پرتقال را میفروشید اما برخی افراد پرتقال را برای پوستش خریداری میکنند. اما ممکن است همه مشتری ها اهمیت پوست پرتقال را ندانند یا تنها یک یا دو نفر از آنها از اهمیت پوست پرتقال خبر داشته باشند در این صورت شما میتوانید با دادن اطلاعات بیشتر به مشتری ها فروش پرتقال را آسان تر کنید.

3- یک وبسایت راه اندازی کنید

دقت کنید که نیازی نیست در ابتدای کار یک وب سایت خیلی بزرگ، تبلیغات زیاد و بزرگ و … داشته باشید مطمئن باشید اگر پیشنهاد شما عالی باشد مشتریان اغلب به سمت شما جذب میشوند.

4- شما باید یک دلیل معتبر داشته باشید 

ثابت کنید که محصول شما از محصولی که رقبای شما دارند با کیفیت تر است. برجسته کردن مزایای یک محصول یا خدمات ارائه شده توسط شرکت شما بسیار مهم است. اگر پیشنهاد ارزان تر از شما وجود داشته باشد کمی کار شما سخت تر میشود اما با استفاده این موضوع که اگر پول بیشتری میدهند محصول بهتری دریافت می کنند میتوانید آنها را متقاعد کنید.

5-در قیمت گذاری خلاق باشید.

میتوانید که یک پیشنهاد مقدماتی و ارزان در نظر بگیرید تا اعتماد مشتری را جذب کنید. هر قیمت گذاری مناسب نیست اما ارزش امتحان کردن را دارد. همراه با قیمت گذاری روش های پرداخت را به خوبی بررسی کنید که شفاف و راحت باشد. هرچه گزینه های بیشتر و بهتری ارائه دهید فروش بهتری خواهید داشت.

6- اجازه دهید مشتریان شما در مورد مراحل بعدی تصمیم بگیرند

اگر میخواهید بدانید که چگونه کسی را متقاعد کنید باید از قدرت روانشناسی در کار خود استفاده کنید و با پرسیدن سوالاتی مانند" دوست دارید چه کاری برای شما انجام دهیم؟" با این کار در واقع به مشتری خود اجازه داده اید که مستقل باشد و شما کمتر شبیه یک فروشند و بیشتر شبیه یک مشاور باشید. این یکی از گام های بسیار مهم در مورد چگونگی متقاعد کردن مردم برای خرید محصول شما است. البته شما میتوانید گزینه هایی را به مشتری ها ارائه دهید، بدون پافشاری برای مشتری ها شما میتوانید به آنها سیگنال هایی ارسال کنید تا آنها بهتر تصمیم گیری کنند.

7- از اصطلاحات تخصصی پرهیز کنید

لازم نیست که محصول شما هوشمندانه به نظر برسد تا مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار دهد. استفاده کردن از کلمات کلیشه ای و تخصصی میتواند به ضرر شما باشد درست است که شما را کاربلد تر نشان خواهد داد اما وقتی مشتریان درکی از توضیحات شما ندارند و نیاز به یک پیش آموزش دارند ممکن است در خرید کردن سردرگم شوند و یا پشیمان شوند زیرا نمیدانند چه چیزی مناسب آنها است.

 8- پیشنهادتان را منحصر به فرد ارائه دهید (usp)

این یعنی شما بهتر است که رویه یک ویژگی خاص محصول خود تمرکز کنید، ویژگی که شما را از رقبا متمایز میکند و آن را برای مشتریان خود پررنگ تر کنید. ویژگی هایی را برجسته کنید که مزیتی را برای مشتریان فراهم میکند. شما مشتریان را متقاعد میکنید که محصول شمارا خریداری کنند. زیرا شما محصولی را ارائه می دهید که زندگی آنها را آسان تر میکند. حالا usp میتواند شامل: مواد ساخت محصول، مقرون به صرفه بودن، با دوام بودن و … باشد. نکته قابل توجه این است که هرگز ویژگی های عمومی را به عنوان usp استفاده استفاده نکنید.

چگونه مشتریان را متقاعد کنیم که با ما بمانند؟

شما میتوانید مشتریان خود را متقاعد کنید که با درک نیاز های خود و پرداختن به آنها، با شما بمانند. ایجاد یک رابطه درست با مشتریان و ارائه اثبات اجتماعی به آنها باعث میشود تا اعتماد آنها به شما و خدماتتان بیشتر شود. شما همچنین میتوانید از آنها سوال کنید و مطمئن شوید که از شما راضی هستند که در نهایت نسبت به شما وفادار هستند.

برای تشویق مشتری به خرید چه میتوانید بگویید؟

برای این کار بهتر است که ویژگی های محصول را برجسته تر کنید و مشخص کنید که چگونه میتواند مشکلات افراد را حل کند این حس نیاز باعث میشود که مشتریان تشویق به خرید شوند.

جمع بندی

در حالت کلی باید بگوییم که هر متقاعد کردن مشتری ها برای خرید کردن این است که: به آنها نشان دهید که آنها فقط یک انتخاب دارند و نظر آنها واقعا مهم است.

مطلب پیشنهادی:

کمپین فروش