logo
ارتقا و توسعه کسب و کار

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا یا بازاریابی ورودی یک استراتژی بازاریابی است که هدف آن جذب مشتریان با محتوای مرتبط و مفید است. رشد سازمان با ایجاد روابط معنی دار و پایدار با مصرف کنندگان، چشم انداز و مشتریان به روش های سنتی است. این بازاریابی توسط بنیانگذار hobspot  ابداع شده است.

چرا بازاریابی درونگرا مهم است؟

بازاریابی ورودی یک استراتژی رشد است که از طریق محتوا، هدفمند و با کیفیت بالا، اگر به درستی انجام شود میتواند یکی از استراتژی های  موثر بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک باشد.

چگونه بازاریابی درونگرا را انجام دهیم؟

در حالت کلی روش درونگرا به سه روش اعمال میشود:

  1. جذب: جذب افراد با محتوای ارزشمند به عنوان یک منبع قابل اعتماد.
  2. مشارکت: ارائه بینش و راه حل های که با نقاط درد و اهداف افراد هماهنگ است بنابراین احتمال خرید بالا میرود.
  3. لذت: ایجاد لذت و توانمند سازی مشتری ها برای رفع نیاز خود.

بازاریابی درونگرا چگونه کار میکند؟

این روش کمک میکند تا مخاطبان خود را به طور موثر به روش ورودی، بازاریابی و جذب کنید و به رشد کسب و کار خود کمک کنید.

  •  استراتژی جذب چیست؟  برای رسیدن به مخاطبان هدف خود و جذب مشتری از محتوا، مقالات و رسانه های اجتماعی باید استفاده کنید. برای مثال مقالات و محتوا میتواند شامل راهنمایی در مورد محصولات، چگونگی راه حل شما برای چالش ها و توصیفات مشتری و جزئیات مربوط به تبلیغات یا تخفیفات.  محتوای خود را باید با استفاده از seo بهینه سازی کنید زیرا کمک میکند رتبه خوبی در صفحه نتایج موتور جستجو داشته باشید و مخاطبین و مشتریان مناسب خود را پیدا کنید.
  • استراتژی مشارکت چیست؟ هنگام استفاده از این استراتژی و تعامل با مخاطبان اطمینان حاصل کنید که طرز برخورد شما روابط بلند مدت ایجاد میکند همچنین هنگام استفاده از این استراتژی تعامل اطلاعات مربوط به ارزش کاری خود را به طور کامل توضیح دهید. استراتژی های خاص تعامل ممکن است شامل نحوه ی مدیریت، خدمات برای مشتری، تماس ها و … باشد.
  • استراتژی لذت چیست؟  استراتژی لذت یعنی اطمینان حاصل کنید که مشتریان از خرید و یا خدمات شما خوشحال هستند. استفاده از نظرسنجی ها میتواند به شما در این استراتژی کمک کند. یکی دیگر از استراتژی های مهم برای لذت بردن مشتریان رسانه های اجتماعی است که با توجه کردن و اهمیت دادن به بازخورد مشتریان در این شبکه ها به مخاطبان حس ارزشمندی میدهد.

هزینه بازاریابی ورودی چقدر است؟

بسته به اندازه و مقیاس استراتژی که استفاده کرده اید بستگی دارد که این تعداد متفاوت خواهد بود. اگر میخواهید که هزینه کمتری صرف کنید میتوانید یک آژانس برای مدیریت استراتژی ورودی شما یک گزینه عالی است. به این دلیل که شما میتوانید از استخدام کارشناسان فردی و گران قیمت برای انجام طیف گسترده ای از وظایف جلوگیری کنید.

مطلب پیشنهادی:

نکات طراحی ایمیل مارکتینگ

نمونه‌هایی از بازاریابی درونگرا

مقاله و وبلاگ، تولید محتوا در ماه. هرچقدر وبلاگ شما آموزشی تر باشد هرچه بیشتر آن را بروز کنید احتمال اینکه یک نام تجاری قابل اعتماد تبدیل شوید و به شما کمک میکند تا به سمت پایین قیف فروش حرکت کنید.

  • اینفوگرافیک: به همان اندازه محتوا نوشته شده باید عالی باشد اما مردم همیشه زمان برای نشستن و خواندن کلمات کلیدی و متن های طولانی را ندارند. در این صورت یک عکس یا نوشته‌ی کوتاه یا مواردی از این دست به شما کمک میکند تا مردم نگاه کلی به مطالب داشته باشند.
  •   استفاده از هوش مصنوعی: هوش مصنوعی یا AI آینده نگر است که در زندگی روزمره همه ی ما استفاده میشود. میتوانید از چت بات ها به عنوان همیار برای تولید محتوا در سایت هم استفاده کنید و هوش مصنوعی میتواند به عنوان بخشی از بازاریابی ورودی کمک کند به ایجاد تبلیغات هدفمند، درک بهتر رفتار مصرف کننده و نیازهای خریدار ها کمک کند.
  • اینفلوئنسرها: مردم یا این مفهوم را دوست دارند یا از آن متنفر هستند با این حال صرف نظر کردن از احساسات شخصی شما اینفلوئنسر ها اینجا هستند و می توانند بخش مهمی از بازاریابی شما را انجام دهند. اینفلوئنسر ها چه کسانی هستند؟ فرد تاثیر گذار یا کسی که قدرت تاثیر گذاری روی دیگران را داشته باشد. این افراد برای مارکتینگ و روشی برای بازاریابی هستند زیرا قدرت نفوذ اینفلوئنسرها رویه طرفدارانشان برای تبلیغ محصول یا خدمات زیاد است.

معایب بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا معایبی دارد که آنها را با هم بررسی می کنیم.

  • بدون تماس مستقیم با مشتری: استراتژی های بازاریابی ورودی معمولا شامل تماس مستقیم با مشتریان نیستند. اما  بازاریابی درونگرا  ممکن است برای کسب و کارهای مختلف متفاوت باشد برای همید بهتر است قبل از انجام آن با نماینده فروش خود صحبت کنید که این بسیارروش برای شما موثر است یا خیر .
  •  نیاز به زمان: دیدن نتایج فوری از این نوع بازاریابی امکان پذیر نیست زیرا بستگی دارد مشتری کسب و کار شما را به صورت ارگانیک پیدا کند یا خیر.
  •  فضای رقابتی: اینترنت یک فضای رقابتی است که بسته به صنعت شما ممکن است رقبای زیادی داشته باشید یا خیر.

مطلب پیشنهادی:

بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ چیست؟

در بازاریابی ورودی یا درونگرا به چه عواملی دقت کنیم؟

  • مراقب مخاطبان هدف خود باشید. صرف نظر از استراتژی که استفاده میکنید باید به مخاطبان هدف خود هم دقت داشته باشید اینکه ویژگی مخاطبان هدف شما چیست؟ و چه رسانه اجتماعی به شما کمک میکند؟ یا چه نوع محتوایی توجه آنها را جلب میکند؟
  •  مخاطبان هدف شما و مشتریان بسیار مهم هستند پس هر کاری که باعث نارضایتی آنها شود میتواند به ضرر کسب و کار شما تمام شود اینکه محصولی موجودی نداشته باشد یا برای خرید مقدار زیادی منتظر بمانند.